söndag, juni 11, 2006

Sista Tjejsnack innan sommarlovet!

Annette tar sommarledigt från Tjejsnack över sommaren. Trevlig semester Annette!!!! Jag hoppas du får en supermysig sommar med mycket sol & bad & långa grillkvällar.


Vecka 24 - Somriga frågor:

1. Är fotbolls-VM sommarens höjdpunkt för dig?
Ja, absolut! Tyvärr har jag inte hunnit se någon match än, men på onsdag ska jag träffa ett helt gäng spanjorer och se matchen ihop. Det ska bli kul!

2. Kolgrill, el eller gasol?
Egentligen gillar jag kolgrill bäst men läste i senaste numret av "Yoga Journal" att det visst inte alls är särskilt bra för luften, att elgrill är mycket bättre ur natursynpunkt. Så just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska välja, jag har ingen grill än men ska köpa en nu till sommaren.

3. Bikini eller baddräkt?
Badräkt! Fast jag kan lika gärna bada i t-shirt och shorts eller långklänning och tights som en hel del badar här. Jag anstränger mej inte för att bli brun så jag bryr mej faktiskt inte. men badar jag i pool är det baddräkt som gäller för jag älskar att simma längder.

4. Jordgubbar eller smultron? Om man nu måste välja;)
Smultron, för jag är allergisk mot jordgubbar. Men jag äter jordgubbar ibland i alla fall. *s* Fast smultron kan jag äta hur mycket som helst av. Så jag är lite deppad över att mina smultronplantor inte ger någon frukt. :-(

5. Badar du helst i sjö eller hav?
Allra, allra helst badar jag i bassäng. *s*

3 kommentarer:

Me sa...

Allergisk mot jordgubbar? Vad händer då? Stackars!

Nejma sa...

Japaneseviking - Jag blir alldeles rödprickig och så kliar det nått fruktansvärt i munnen. Jag ser inte riktigt klok ut för iom att jag är så spökblek i vanliga fall ser det ut som jag skulle ha scharlakansfeber om jag fått i mej för många jordgubbar. Jag brukar klara av att äta en 4 - 5 per år, sedan är det prickig korv-syndromet som gäller. Men gissa om jag njuuuuuter av dom där få jordgubbarna...? Jag tror nog att vi som är allergiska uppskattar saker och ting på ett helt annat sätt. För innan jag blev allergisk kunde jag klämma i mej kilovis med jordgubbar, men jag tror dom är godare nu. *s* Less is better!

/Nejma

Anonym sa...

Angående grill-så tycker jag att det är bortkastade pengar att köpa en elgrill. Blir ingen skillnad mot att grilla i ungnen,och med andra ord så "smakar" det INTE grillat. Gasol grill är ju bra. Det smakar grillat- men det är ju mycket lättare att hålla på med. Grillkolen är inte slut *S* då man skall grilla, och man behöver inte vänta alldeles för länge på att glöden är bra. I Sverige är ju Gasolgrillar lite, eller mycket ;) dyrare, och även gasolen är väl ganska dyr vad jag vet, fast det är den väl inte i Marocko.