tisdag, oktober 30, 2007

Nytt om Ordlös Onsdag

Nu är det snart onsdag igen och jag ska lägga upp den här veckans inlägg. Jag ligger lite efter i kommenteringen av förra veckans bilder men jag försöker besöka alla, även om det blir en snabbis bara.

Ordlös Onsdag har blivit veckans höjdpunkt för mej. Jag tycker det är oerhört roligt att se att så många deltagare är med, vecka efter vecka, och att det kommer nya deltagare varje gång. Tillsammans med er har jag redan upplevt så mycket - tjusiga balkonger, rökande statyer, skräckinjagande demoner, solnedgångar, molnformationer, maträtter och mycket, mycket annat. Jag ser fram emot ännu fler resor kors och tvärs över vår vackra jord för fler spännande foton.

Jag vill verkligen kommentera allas foton, men vissa veckor funkar det bara inte. Nu är vi uppe i runt 40 deltagare varje vecka och det tar tid att skriva genomtänkta komentarer till allihopa. Så om jag inte kommenterar på just din blog så är det inget personligt, utan beror endast på att tiden inte räcker till.

Just tidsbristen är också anledningen till att jag beslutat att alla inlägg som inte är länkade direkt till permalänken i Mr Linky kommer att raderas. Det tar tid att söka upp rätt inlägg om länken inte är rätt och om bloggen innehåller mycket bilder kan det ta tid att ladda sidan, speciellt för oss som sitter på modem eller har lynniga uppkopplingar. Jag hänvisar till ett gammalt inlägg om permalänkar. Jag kommer även att skriva ett eget inlägg om uppdaterade regler för Ordlös Onsdag och lägga in det i mitt inlägg varje vecka, så att allt blir klart som korvspad.

Ordlös Onsdag pågår varje onsdag, ungefär mellan midnatt - midnatt svensk tid. Ungefär så där. Vi bor ju alla i olika tidzoner så jag brukar vara lite flexibel på det där med tiden för oss som bor utanför svensk tid. Men inlägg som är postade flera dagar efter onsdagen tar jag bort utan att tveka, för onsdag är ändå onsdag.

Nya medlemmar är alltid välkomna! Man behöver inte anmäla sej, det finns inget tvång att vara med varje vecka och enda kravet är att bilden är "barnvänlig", inte olaglig på något sätt, egen (dvs inget man "lånat" på nätet utan man ska själv ha tagit bilden eller i undantagstillstånd fått tillstånd av fotografen. Det är ju t.ex. aningen svårt att ta kort på sej själv om man inte har en sån funktion på kameran) och att man länkar till permalänken.

Jag hoppas att jag fått med allt nu. Nu ska jag leta upp kortläsaren och ladda ner min bild den här veckan och lägga upp inlägget så ni som ligger i startgroparna kan få ro. Pumita, blir du först den här veckan med?

7 kommentarer:

-:♠ TTG ♠:- sa...

inte om jag hinner före... klickar på uppdaterar hela tiden.. kl är juh 00:15 i Sverige nu så :D

Anonym sa...

Hej hopp!
Nu får jag hoppas min länk stämmer den här gången;))
Vad trevligt att du stiger i rankingen....Lycka Till med klättringen!
((kanske först i natt))

Anonym sa...

Jag sitter också här och väntar :)

Nejma sa...

Oj, nu blir det spännande! Vem hinner först?

/Nejma

Pumita sa...

HAHA, neej inte idag! Jag sov så sött när ni stod på startlinjen och "gjorde en Kajsa". ;) Var ovanligt trött och gick och la mig tidigt, halv tio redan. Det är extremt för mig som brukar vara uppe efter midnatt. Men jag kan ju inte vara först varje vecka. Det vore ju egoistiskt. ;)

P.S. Du glömde nämna att bilden ska vara egen, inte lånad. Visst var det så?

Nejma sa...

Tack för påminnelsen Pumita! Ska lägga till det nu på en gång. :-)

/Nejma - trött efter 11 timmar ute på vift...

Anonym sa...

Hej. Snavade hit och funderar kring Ordlös Onsdag. Är det temabilder eller är de fria associationer varje vecka?
Låter intressant i vilket fall.
/Elin