lördag, juli 01, 2006

Grannarna har kommit!

Så, då var det slut på lugnet... Idag kom grannarna.:-( Det är en familj som bor i Fes resten av året och som bara tillbringar ungefär 3 månader här i Martil. Dom bor i lägenheten under oss. Det är en familj med 2 tonåringar och diverse andra släktingar som dyker upp av och till. På mornarna gillar dom att sova, så i fjol klagade dom på att mina barn vaknade för tidigt och satte igång med att springa runt i lägenheten, skrapa med stolar och stoja. Att deras barn sitter precis utanför porten fram till 3 varje natt och skriker på sina kompisar är helt okey, trots att mina barn knappt kan sova, men att mina barn rör sej i lägenheten är inte okey. *morr* Jag blev faktiskt rätt less på tanten i fjol, för hon satt ute med grannarna och klagade och kallade mej "hon med hästfötterna". Hur kul är det? Hon trodde väl att jag inte fattade vad hon sa, så det var okey att vräka ur sej vad som helst... Men det är det slut med nu. Om hon säger samma sak i år kan jag ge henne svar på tal, men jag hoppas att hon har lugnat ner sej lite. Hon kanske inte mådde så bra, vad vet jag. Vem vet, hon är kanske riktigt trevlig i år... *hoppas*

Det känns lite konstigt att ha grannar igen. Vi har ju varit ensamma i porten sedan i september, så det är klart att vi vant oss vid att ha allt för oss själva. Nu måste vi samsas om utrymmet igen... På tal om det ja, så måste jag nog gå och plocka in barnens leksaker som dräller i trappen... Det är lika bra att börja sommaren på god fot med grannarna. *s*

Inga kommentarer: