onsdag, juli 05, 2006

Ovälkomna gäster - igen!

Alltså, jag blir bara sååå trött! Jag hade en gästbok på min hemsida förrut, men efter ett tag tröttnade jag på att radera en 30 - 40 spaminlägg/dag så jag tog bort bloggen och flyttade hit istället. Och nu är det visst dags igen. 10 spaminlägg igår... Och jag är tydligen totalt blind - men var 17 raderar man kommentarer man inte vill ha kvar???? HJÄLP! Jag hittar inte.... :-( Så jag fick ställa in filtrering av kommentarerna igen, tills jag hittat radera-knappen. För jag vill ju ha kommentarer, men inte reklam för lyckopiller, klockor och träleksaker... Men et är ju inte så jag vill ha det egentligen... Jag vill att det ska vara lätt att kommentera, men samtidigt slippa robotinlägg... Går det...?

6 kommentarer:

Me sa...

Det hände mig också en gång. Då hade jag word verification påslaget i någon dag efter attacken. Sedan dess har jag faktiskt inte haft några problem igen. Hoppas på det bästa.

Anonym sa...

Ovälkommna gäster............jag tänkte på något helt annat ; )) Förra höste då skolorna började gick det mycket löss, mindre trevliga väldigt OVÄLKOMMNA gäster ; ((

Brazilian Linda sa...

testa word verification, jag fick också spam innan jag fixade det..
/L

Thérèse sa...

word verification funkar och när du raderar inlägg trycker du bara på den lilla soptunnan bredvid klockslag och datum som du kan se när du är inloggad. Du kan radera alla inlägg på din blogg och dina egna inlägg på allas bloggar.

Nejma sa...

Japaneseviking - Ja, jag kör med word verification ett tag nu så får vi se. Fast jag gillar det inte, tycker att det är så omständigt... Vad gör man?

Maria - Ja, löss är hinla äckliga varelser! Det gick jättemycket löss på mina barns förra skola, i princip hela skolåret... *urk* Mina barn *peppar peppar* klarade sej ifrån det. Kanske för att dom alltid är kortsnaggade?

Linda - Ja, jag har kopplat in Word verification nu, men jag tar nog bort det efter ett tag...

Thérèse - Men soptunnan finns ju bara när man har word verification, eller hur? Kör man helt utan kontroll kan man väl inte radera kommentarer?

/Nejma

Anonym sa...

Säker därför dom klaradem sig. Skall jag tala om hur bra dom trivs i min yngsta dotters hår? Hon har tunna o fina hårstrån i mängder, så hon blir jätte varm i hår botten. Knappt så hon använder mössa på vinter, men jag förstår henne, hon har ju en "äkta" pälsmössa på sig redan ; ))