fredag, augusti 18, 2006

Förkylda!

Se, jag VISSTE det! Jag visste att vi skulle bi sjuka allihopa igår. Först det där förbenade regnet som aldrig ville sluta och som vi absolut inte var klädda för och sedan luftkonditioneringen på Parque Ceuta. Vi har ingen luftkonditionering hemma och jag har ingen önskan att ha någon heller. Ok, en sån där liten bordsfläkt skulle vara bra att ha, för dom kyler inte ner hela lägenheten och det blir inte iskallt inomhus. För det verkar så svårt att ställa in temperaturen på luftkonditioneringsapparaterna. Dom är ju nästan alltid inställda på max hela sommaren igenom och är det en regnig, kylig dag som igår så blir det istället så att man går och fryser inomhus.

B var snorig redan innan så han är väl ungefär likadan idag. Han springer och snyter sej men är i övrigt rätt pigg. G hostar men är annars som vanligt. Och så jag då, som tydligen fick rubbet: ont i halsen, hes, hosta, snorig till max, ont i hela kroppen, blyfötter, yr i huvudet, ser alldeles suddigt, lite lätt feber. Jag har en normal kroppstemperatur på runt 36 grader, så jag har väldigt sällan feber. Men nu har jag 28 grader så jag känner mej som en gammal disktrasa. Jag har tillbringat nästan hela dagen på soffan.

Jag har sovit av & till medan killarna har sett på film och ätit godis. Jag har bara släpat mej upp för att fixa mat. Tur i oturen att vi köpte en hel del snabbmat i Ceuta igår, för idag har vi ätit flingor till frukost, kinesiska snabbnudlar + omelett till lunch och påssoppa med extra äggröra till middag. Till efterrätt fick killarna chokladdryck och bulle. Så nä, det har väl inte varit någon nyttig dag idag, sett ur hälsosynpunkt. Men såna dagar måste man ha ibland, för hur ska man annars kunna känna sej stolt över dom dagar då man faktiskt äter helt rätt?

Idag var det EFIT. jag är med i det, men har tagit en tillfällig paus. Tanken var att jag skulle börja om nu fr.o.m. augusti, och jag började fota imorse. Men iom att jag sov från 02 - 10, sedan 10.30 - 14 och så 15 - 18 så tycker jag inte att det finns så mycket att visa från idag. Jag gör ett nytt försök i morgon istället och fr.o.m. september är jag med på allvar igen. Jag tycker att EFIT är en väldigt rolig idé och det är en höjdpunkt att surfa runt mellan EFIT-favoriterna och se vad dom sysslar med.

Mina killar tycker nog lite synd om mej. Det är inte ofta jag är så här dålig, så dom är nog lite oroliga. Stackarna! Dom kom in till mej nyss och läste en saga medan G gav mej lite ryggmassage. På hans dagis sysslade dom en hel del med massage och massagesagor och det är nått vi gillar alla 3. Tyvärr har jag varit jättedålig på det sedan vi flyttade hit, innan brukade jag massera dom någon gång/vecka. Jag får helt enkelt ta mej i kragen nu till hösten och försöka planera in det i veckoschemat. Jag skulle ju vilja ha mer yogatid med dom också, åtminstone 2 halvtimmar/vecka. Då skulle jag kunna lägga in massagesagan på slutet, som avslappning.

Nu ska jag surfa runt en liten snabbis på mina favoritforum och sedan är det läggdags! Förhoppningsvis mår jag bättre i morgon och kan fixa iordning lite här hemma. Och med lite tur kan jag sätta mej en stund med julkorten också. Det riktigt kliar i mina fingrar. Jag har fullt med halvfärdiga kort här på sängen, för jag försökte mej på att göra några kort idag, men jag orkade helt enkelt inte...

I morgon är en ny dag!

Inga kommentarer: