lördag, februari 03, 2007

Spöregn från en molnfri himmel

Idag har solen lyst upp vår tillvaro. Jippie, tvättdags!, tänkte jag och många grannar med. Två maskiner körde jag, med jeans och lakan. Nytvättade kläder hängde på tork på nästan vart och varannat tak. Det såg så fint ut med all färgglad tvätt, för det kändes som vår.

Jag höll noga utkik efter regnmoln, så jag i värsta fall skulle kunna rusa upp och hämta ner tvätten. Men nej då, himlen var så blå och fin och solen sken. Helt plötsligt låter det som om vi fått en vattenläcka på taket, det bara forsade vatten. Nä, det var tur nog inget nytt rör som sprungit läck - det SPÖREGNADE! Japp, regn samtidigt som solen sken. Så nu är all min tvätt dyngsur igen och med tanke på att klockan är över 3 på EM kommer den inte att torka idag heller. Om 2 timmar kommer nattfukten och då blir kläderna blöta igen. Nu måste jag försöka hänga om all tvätt här nere istället och hoppas på att den torkar inom de närmsta 2 - 3 dagarna utan att lukta surt. Ibland är det omväxlande vädret här påfrestande för humöret.... *morr*

Inga kommentarer: