måndag, mars 05, 2007

En datafri dag

Idag har jag inte loggat in på hela dagen. Det händer ibland att jag bestämmer mej för att ta en datafri dag, antingen för att jag har för mycket att göra eller för att jag helt enkelt känner för att vila från datorn lite. Idag var en blandning av båda... Dels hade jag mycket att göra - jag har kört 3 maskiner med tvätt och städat hela lägenheten förrutom hallen och badrummet. Dels är jag antingen väldigt vårtrött eller så håller jag på att åka på någon förkylning, för jag skulle kunna somna stående. Jag somnade faktiskt i taxin idag! Jag vaknade av att jag satt med huvudet på en okänd kvinnas axel.... Piiiiinsamt!

Ikväll tänker jag krypa ner i sängen så tidigt som möjligt och försöka läsa ut en jättebra bok som jag hållit på med i 3 veckor nu. "El médico de Sefarad" av César Vidal. Den handlar om Maimónides, en välkänd judisk-spansk läkare och filosof som föddes i AlAndalus på 1100-talet. Jätteintressant läsningm så det här är en bok jag rekomenderar till alla som läse romaner på spanska.

I morgon ska jag fortsätta med mitt tvättande. Nu när jag målat G:s garderob vill jag inte lägga tillbaka kläderna utan att tvätta dom först. Dom är visserligen rena men alla kläder här luktar rätt mysko efter en hel vinter i garderoben så jag brukar köra en vårtvätt av alla kläder. Det är iof lite väl tidigt får vårtvätten ännu, maj är en bättre månad, men nu när jag ändå har rivit ut allt jag hade i garderoberna passar jag på att tvätta allt och låta det hänga ute och vädra i vårsolen. Jag ska också fortsätta med att rensa bland prylarna som vi förvarat i garderoben. Min svåger är en riktig samlare, han skötte om lägenheten innan vi flyttade hit och han hr verkligen sparat på de mest märkliga grejer - gamla använda elsladdar, återanvända skruvar, cementklumpar, rostiga spikar.... Nu är jag trött på att alla dessa grejer tar upp plats i garderoben så jag ska lägga allt i en kasse och lägga den i deras rum istället. Vill han ha kvar allt skrot får han förvara det själv, jag köper hellre nytt om jag behöver nått. Jag hoppas bli klar med rensningen i morgon....

Inga kommentarer: