tisdag, april 22, 2008

Ordlös Onsdag - Bästa lekplatsen


24 kommentarer:

Thérèse sa...

Åh vad grönt och fint och så medelhavet i bakgrunden. Förstår att ni gillar den lekplatsen

Erik Wirdheim sa...

Så grönt gräs har vi för tillfället också i Katalonien. Men snart slår sommartorkan till och då...

För att dra en parallell mellan min bild och din, borde jag ha kallat min gospelkör för "vuxenlek", men nej...

//Erik

Anonym sa...

Finns det bara två lekplatser, och ändå är det så folktomt?!

Anonym sa...

Tyckte först det såg ut som en golfbana mellan husen. Så grönt och fint!

Anonym sa...

Thérèse - Egentligen är det inte någon "lekplats" i svensk bemärkelse utan en helt vanlig gräsmatta, men bättre plats att leka på får man leta efter länge här.

Erik - Så här grönt har vi året runt, det är en av fördelarna med att bo här.

Sigrinn - Det är en privat gräsmatta inne på ett inhängnat område. På de allmänna lekplatserna ryms knappt en knappnål. :-(

Mimo - Visst är det grönt och fint? Golfbanorna ligger några km från det där området.

/Nejma

Ninni sa...

Det ser så härligt ut! Skönt att bo så nära havet, det saknar jag...

Anonym sa...

Lite grönare och mysigare än den andra lekplatsen. Int eilla med havet i bakgrunden.

Åsa sa...

Vilken skön plats, vacker bild.

Rajson sa...

Grönt är skönt!
Vacker blå himmel och vita hus och längtan blir stor till utlandet!

Katarina sa...

Så skyddat och fint den ligger, lekplatsen. Och med medelhavet som bakgrund!
/Katarina

Anonym sa...

Vackert läge och fin grönska. Avsaknad av lekgrejer behöver inte alltid vara fel. Jag tycker ibland att vi har lite för mycket. Barn behöver använda sin fantasi.

Fundera grönt sa...

Det förstår jag! Ser härligt ut!

Fritt ur hjärtat sa...

Abslut inget fel på den lekplatsen, synd att den inte är för alla! Jag är en sådan där tok som slåss för att vi ska bevara det lilla gröna vi har i städerna idag, upp till kamp för allmänningarna!
Fast det har jag sannerligen inte skildrat i mitt bidrag! Som det kan bli;-)

Anonym sa...

Jag deltar med glädje även denna Ordlösa Onsdag.

Åsa sa...

Ja, det ser ju onekligen trevligare ut med gräset än den förra lekplatsen på hårt underlag.

Anonym sa...

Gräset här på Gotland är också grönt och vackert. Gräsklipparen har redan varit i farten lite. (Men jag har något annat grönt på min sida idag) Det ser i alla fall ut som en trevlig lekplats.

Admin sa...

Det ser skönt ut, men Sverige är också skönt och grönt nu!

Wickans värld sa...

Malee´ - Hela Sverige är inte grönt nu.... suck....

En härlig bild från värme o sol!

Julhuset sa...

Vad härligt med grön gräsmatta och det blåa havet i bakgrunden.

Husbilen Credo sa...

Härlig lekplats - Ha en bra onsdag

Anonym sa...

Vilken härlig utsikt grön gräsmatta, vita hus, sen havet och himlen. Är det utsikt från er lägenhet?

Anonym sa...

Hej...

Hittade hit ifrån Jessan och blev lite nyfiken :)

Hur går detta med ordlös onsdag till?
Är dagens ordlösa bild Bästa lekplatsen?

// Gurkiss

Anonym sa...

Härlig bild! Vilka underbara färger, speciellt med det vita mot det blåa. Vore kul att besöka den lekplatsen! ^^

Marielle sa...

Å så härligt! Det ser varmt och skönt ut :) Leka ska man aldrig sluta med har jag hört - mer lekplatser till folket!
/Marielle Mungböna