söndag, maj 25, 2008

Kort uppdatering

Jag finns här bakom datorn, om än inte lika mycket som i vanliga fall. Jag är ju mitt uppe i en tentaperiod, med allt det innebär, och dessutomär det full rulle på jobbet med planering av utflykt, fest, diplom och de sista lektionerna. Jag jobbar en månad till, sedan har jag sommarlov från den gruppen. Men då tar sommarkurserna över istället, och dom är på sätt och vis värre för då jobbar vi måndag - fredag, 2 timmar/dag. Men sommarkurserna brukar vara väldigt roliga, för vi hittar på en massa extra aktiviteter för eleverna och eleverna är mycket mer motiverade.

Om allt går som planerat drar vi till Meknes över en helg snart. Det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot den utflykten.

Men först ska jag ta mej igenom de prov jag har kvar. Det gick inte så bra på mitt prov i Lingüistica, så jag misstänker att jag får göra om det i september. Jag var jättedeppig först för jag har verkligen pluggat till det provet, men det var inte min dag helt enkelt. Först var ju G sjuk veckan innan och sedan blev B sjuk på måndagen, jag hade provet på onsdagsmorgonen. På måndag kväll var det jag som fick hög feber och så ont i halsen att jag knappt kunde andas. B var piggare på tisdag kväll så jag packade Ceuta-väskan, ifall att... Men det var först på onsdag morgon som jag bestämde mej för att åka,fastjag var hög på smärtstillande. Sagt och gjort, jag skulle göra provet. Min bästis skulle skjussa mej så vi åkte och lämnade barnen på skolan och en annan kompis hoppade också in i bilen. Vi åkte till gränsen och jag stämplade mitt pass. Nu var klockan 9.10 och 9.30 skulle jag vara på skolan och skriva prov. Hoppsan! Kompisen hade glömt sitt pass hemma.... Hej och hå! Så det slutade med att hon fick vända om med andra kompisen och jag fick SPRINGA över gränsen och försöka ta mej till skolan på egen hand. Tur nog stod en buss inne så jag kom fram till skolan 9.25... Stress, stress, stress... Ja, det var helt klart inte min dag!

Inga kommentarer: