lördag, april 29, 2006

Barnfritt!

För första gången sedan vi flyttade hit har jag ”lånat ut” barnen.

I går morse chattade jag med min ”systerdotter” (makens systerdotter egentligen) och hon frågade om hon fick låna sina kusiner över dagen. Jippie, tänkte jag och sa att jag iof måste fråga dom först men att för egen del tyckte jag att det lät som en bra idé. Och givetvis ville killarna tillbringa dagen med sina 3 kusiner och faster! Jag vet att dom kommer att bli såååå bortskämda idag och dom kommer att ha så mycket kul att risken finns att dom vill stanna kvar över natten. Ja, inte mej emot faktiskt. För nu när kusinerna och faster ÄNTLIGEN har fått tummen ur så gäller det att passa på. Jag har ju ingen avlastning annars. Jag hoppas att faster och kusinerna får blodad tand och vill ha dom fler lördagar, för jag kommer ju att behöva barnvakt nästa lördag när jag ska på kurs.

Nu har dom precis gått iväg till bussen, så jag kan se fram emot några tysta sköna timmar… Få se vad jag ska hitta på. Sova…? Det skulle vara skönt, med tanke på att jag blev så pigg igår efter att jag yogat att jag satte mej att glo på TV:n och fastnade med en gammal Al Pacino-film. Jag somnade inte förrän efter 1 någon gång, så när barnen klev upp frivilligt (!!!) kl. 6.30 tyckte jag ju att det var lite väl tidigt… Men näää, det känns dumt att sova bort mina barnlediga timmar. Så jag ska nog plocka fram yogamattan och köra ett yogapass så får vi se sedan….

Inga kommentarer: