måndag, maj 15, 2006

Tjejsnack

Hoppsan! Missade visst att lägga in förra veckans Tjejsnack. *skäms* Läste frågorna och tänkte "Det där fixar jag ikväll". Och så kom det annat emellan... Så här kommer nu 2 veckors Tjejsnack.

Vecka 19 - Sant eller falskt?

1. Jag är alltid välorganiserad
Falskt! Men jag försöker bättra mej. Är ett taotalt fan av FLYLady, min organisationsguru. Skulle vara en total katastrof utan henne. *s*

2. Jag gör en budget för hushållsutgifterna och lyckas för det mesta hålla den.
Sant & falskt! Jag gör en budget men lyckas sällan hålla den riktigt. Tur nog så lägger jag alltid in posten "Oförutsedda utgifter" så jag klarar mej genom månaden, men det vore ju kul att fixa den perfekta budgeten någon gång. Fast ordet "perfekt" existerar inte i min värld längre... FLY Lady igen. *s*

3. Jag har gott lokalsinne
Sant! I alla fall i städer, i skogen är det lite värre. Har alltid lyckats komma vilse på varenda orienteringsdag i skolan och hamnat ett antal km utanför kartan...

4. Jag älskar måndagar.
Sant! Det är skönt att få lite rutiner i tillvaron. Och måndagar är min städdag och jag gillar att ha rent och städat omkring mej så tummen upp för måndagar!

5. Jag ljuger aldrig, inte ens en s.k. "vit lögn"
Falskt! För vem har aldrig ljugit i hela sitt liv? Måste vara någon som ljuger för sej själv i så fall... Men jag försöker undvika att ljuga, sanningen är (nästan) alltid bäst.


Vecka 20 - Gillar/gillar ej:

1. Favoritartist, kvinnlig
Oj, det var svårt... Jag gillar en massa men har ingen favorit direkt.

2. Favoritartist, manlig
Lätt som en plätt! Joaquín Sabina och Manolo García, 2 av Spaniens bästa artister genom tiderna.

3. Motiv på din musmatta
Har ingen, har en laptop.

4. Vilken startsida har du?
Ingen alls just nu, kan inte bestämma mej för vilken sida jag vill gå till först. *s*

5. Gillar du musik på hemsidor?
Oftast inte, för det brukar ta sån lång tid att ladda sidan då. Ska det va musik så ska det vara sån att man kan själv välja om man vill ha den på eller stänga av. Det är många sidor jag slutat besöka pga musiken, tyvärr.

Så, det var frågorna det! Ska försöka komma ihåg att lägga in frågorna i tid nästa vecka...

Inga kommentarer: