tisdag, juni 20, 2006

Sovit bort dagen :-(

Jag kunde inte sova igår natt. Det är sällan nu för tiden som jag har sömnproblem, oftast är jag så trött att jag somnar innan jag hunnit få huvudet på kudden. *s* Men inte i går... Jag var övertrött och kände för att gå och lägga mej "tidigt", så 23 var jag redan i säng. Men jag somnade inte... Och så var G kissnödig och vi rusade på toa. Efter det var det totalt kört. G somnade om i min säng och jag klev upp. Men han kände på sej att jag var vaken så han kom och hämtade mej och jag nattade om honom. Jag var klarvaken... Så jag klev upp igen... Och klockan blev 1.30 och jag var fortfarande vaken... Jag skrev några brev, gjorde ett kort till min moster och gjorde ett kuvert. Hur pigg som helst... Efter det gav jag definitivt upp och satte mej och såg "Hajar som hajar" på engelska. G kom upp han med (fy farao vilken mammadetektor han har!), men somnade om brevid mej på vardagsrumsmattan. Jag vet inte hur länge jag blev sittande där, men jag måste ha somnat innan filmen var slut för när jag vaknade till var den slut. Jag var en total zombie när det var dags att väcka barnen.

Efter jag lämnat barnen gick jag direkt hem och la mej på vardagsrumsmattan. Och somnade... Och där tillbringade jag hela morgonen. Jag sov som en sten! Jag la ut en tjock filt på golvet så det blev rätt mjukt. Efter 1 år i en marockansk säng är jag van att sova på hårt underlag för här tror man att ju hårdare säng desto hälsosammare. Någon gång under morgonen ringde dom från Konsulaet för att berätta att G:s pass var klart och jag har ett vagt minne av att vi pratade en stund, men jag var definitivt inte speciellt vaken. Mannen på konsulatet måste nog ha undrat vad det var för fel på mej. *s*

Först efter 12 klarade jag av att kliva upp. Så jag tog en låååååång dusch och åt lite frukost. Bäddade sängarna och kollade igenom innehållet i kylen. Perfekt! Det fanns pintobönor i tomatsås, så barnens lunch var fixad. *s* Jag började städa ur kylskåpet och vips var barnen hemma! Och då var min lugna dag definitivt slut.

B har chattat med mormor och sin kusin en stund nu på EM. Det är tur att det går att chatta, för då känns inte avstånden så långa. B är lika duktig på svenska som innan flytten, han behöver bara träna lite mer. Jag hoppas han kan börja brevväxla lite mer med sin kompis V eller skaffa sej en brevvän. Kanske kan Ann hjälpa V så B och han kan bli chatkompisar. *blink blink* Ann - ska jag skriva ihop en snabbguide och skicka till din mailadress? Logga in annars, jag tror att MSN skickat en liten guide till dej.

Jag har inte ätit lunch än, men nu börjar det kurra lite i magen. Jag tror jag ska fixa till min favvosnabbrätt - stekta paprikor med vinägrettdressing. *mums* Sedan ska jag nog ta med killarna på en liten prommis till zouken. Om nu G sätter igång och röjer på sitt rum. Han var på lite dåligt humör så han roade sej med att riva ut VARENDA pryl han har på rummet. Det blir en rätt stor hög med grejer... Så nu är han sysselsatt en stund...

Kanske tar vi en tur upp till torget också och ser om dom har nån fin frukt kvar. Jag köpte ½ kilo plommon igår. Det tog slut på 5 min, killarna blev överlyckliga. Själv lyckades jag svälja en plommonkärna, det kändes inte kul i magen... Men men, den lär ju komma ut den naturliga vägen förr eller senare... Jag har hittat ett recept som såg så smarrigt ut - engelsk crumble med plommon och mandlar. Det är som en sorts äppelpaj men med plommon istället. Jag tror jag ska försöka mej på det i morgon. Till middag blir det ännu mer rester till killarna - dom ska få grönsakspuré och skinka. Bra mat så här års. *s* Jag behöver frigöra lite plats i kylen och frysen, för i morgon åker vi nog till Marjane och nästa vecka ska vi upp till Ceuta.

Jag lyckades inte SE matchen igår, men jag följde den på nätet. Det var en riktig rysare! jag satt och zappade mellan 2 sportsidor på nätet, en svensk (Sportbladet) och en spansk. Jag var helt slut när matchen var över. Men åååååååh, vad skönt det var med en vinst!!!! 3 - 1. Nu är det åttondelsfinal som gäller, efter matchen mot Saudiarabien. Ikväll ska jag zappa Sveriges match, och GIVETVIS vinner vi mot England. *s*

B spelar Playstation, FIFA nånting... Det är varmt idag, så det är bra att han kan sysselsätta sej med nått relativt lugnt nu under dom varmaste timmarna. Snart har vi sommarlov och då kan vi vända lite på dygnet, så vi är ute och leker mer på kvällstid när det blivit svalare. Men den här veckan ut är vi fortfarande styrda av skolans tider.

3 kommentarer:

Stefan sa...

Sugroy was here ;)

nice blogg/Stefan

Nejma sa...

Haha Stefan! Kul att du hittat hit! :-)

/Nejma

Anonym sa...

Hejsan!

Snälla, skriv en liten lathund...
Jag ska kolla på MSN imorgon och se vad som finns där. Vi har kommit hem från landet där vi firat midsommar ensamma för första gången! Vi var bort till poolen på morgonen och klädde stången, det har jag inte gjort sen jag var liten och gick med mormor till en kyrka och klädde deras jättestora stång. V är så förtjust i midsommar och kan många sånger. Vi har hittat jättegoda kärnfria röda vindruvor,
/Ann