tisdag, juni 20, 2006

G har tappat tand nr. 2

G har nu tappat sin andra tand. Den har varit ordentligt lös i några dagar nu, men idag när killarna kom hem från skolan satt G:s tand knappt fast längre. Så till lunch fick han en megastor morot att tugga på och som efterrätt efter middagen ett äpple. *s* Och det gjorde susen. Tanden satt knappt fast och han vickade hej vilt på den. jag fick rysningar i hela kroppen, jag klarar bara inte av att se sånt. Är jag blödig och fjollig eller är jag bara larvig? Till slut sa G "Mamma, nu tar jag loss tanden", gick och hämtade en näsduk, vippade till på tanden och den lossnade! Bara så där. Min lille store G är en riktig tuffing! *stolt* Så i natt får vi påhälsning av Tandfén (Ratoncito Pérez har inte hittat hit än, vi får fortfarande besök av den svenska fén *s*) och G blir 10 DH rikare. ;-)

Inga kommentarer: