söndag, juli 30, 2006

Julkort

Japp, jag har satt igång tillerkningen av årets julkort. Julsäsongen är därmed officiellt inledd! *s* Målet är att tillverka minst 200 julkort i år, i varierande storlek, färgskala och svårighetsgrad.

Jag mjukstartade i går natt. Jag började med att plocka igenom mina lådor som kom ner från Sverige, för att se vad jag har för material hemma och vad som kan behövas kompletteras. Det är lite svårt att hitta material till kort här (fast inte lika svårt som till scrappingen), så jag får verkligen försöka hitta kreativa sätt att utnyttja det jag har och det som finns här. Det blev 5 kort. "Bara" 195 kort kvar innan 1:a november... Det svåraste är att komma på vilka olika modeller jag ska göra. Bara jag kommit på en design kan jag sätta igång med masstillverkningen.

Vi har en ny TV-kanal. "Create and Craft" heter den och visar reklam för olika pysselgrejer dygnet runt. Fast inte bara reklam, typ TV-shop, utan det är alltid olika artister inbjudna som visar hur man använder matrialet som säljs och ger en massa tips på hur man kan göra olika saker. Man MÅSTE ju inte ha en viss stämpel för att göra ett fint kort, man kan ju använda en annan stämpel och göra ett minst lika fint kort. Och hjälp vilka grejer dom gör på den kanalen! Jag blir alldeles matt.... Och jag sitter oftast i soffan och dregglar, för så där fina saker vill jag också kunna göra! Jag måste nog köpa några videoband och spela in mina favoritshower, så jag kan se dom om och om igen (på tider som passar mej) och lära mej alla tips & knep och få inspiration. För egentligen är det inte så svårt att göra fina kort. Man behöver bara en väldans massa inspiration och en del material...

Det kändes lite konstigt att sitta och göra julkort samtidigt som svetten rann ner i ögonen (det var riktigt, riktigt varmt i går natt!), men det känns bra att ha kommit igång lite smått.

Jag har insett att mina julstämplar är på tok för små! Det blir så plottrigt och så passar dom inte ihop. :-( Jag hoppas att jag hittar någon i Ceuta (får prata med kvinnan i min favvobutik och höra om hon kan ta in några julstämplar) lite närmare julen. Men jag har faktiskt hittat en pysselaffär i Tetuán också! Tyvärr hade den lunchstängt när jag gick förbi, så jag ska definitivt tillbaka i nästa vecka och se vad dom har. Kanske går det att få dom att ta in lite stämplar om dom inte har. Det såg ut som dom hade en del pappersgrejer. Det ser ut som det blir en bra pysselhöst i år!

Inga kommentarer: