söndag, juli 23, 2006

Scraptokig!

Min man hade med sej mina scrapsaker hit nu när han kom. Jippie! De här senaste dagarna har jag hunnit plocka upp en del av mina saker och bara njuutit av att ha mina grejer här. Jag känner hur min pysselenergi är på väg tillbaka (den har stått på sparlåga det senaste året) och jag känner på mej att det kommer att bli en positiv höst. Det riktigt kliar i mina scrapfingrar nu och jag längtar tills jag ska kunna sätta mej i lugn och ro och "leka". *s*

Helgen den 12 - 13:e augusti är det cybercrop på Scrappiz (http://www.scrappiz.se/) och då ska jag givetvis vara med! Det blir min första cybercrop på det forumet så det ser jag fram emot. Tills dess ska jag nog ha hunnit få lite ordning på mina scrapgrejer också.

Jag har fått ner över 1 flyttkartong med foton. Tyvärr ligger allt huller om buller, med foton allt ifrån mina föräldrars bröllop, foton från när jag var liten, min universitetstid i Granada, olika resor jag gjort och foton på mina barn. *phu* Det kommer att ta TID innan jag har fått ordning på den röran... Nu har jag ju ett toppenprojekt inför hösten, att sortera fotona. Men problemet är ju att jag vill börja scrappa redan nu, jag vill inte behöva vänta till i september... Så nu måste jag komma på nått bra system så jag kan scrappa och sortera samtidigt. Hitills har jag alltid scrappat mer eller mindre kronologiskt, så helst vill jag ju fortsätta på den vägen. Men för att göra det gäller det ju att jag har ordning på alla foton från en viss tid först innan jag kan börja scrappa den biten. Om någon har nått bra tips så skulle jag bli glad för det är verkligen ett mastodontjobb som väntar.

Jag har kollat igenom mina papper och dekorationer. Jag har inte köpt nått nytt på över 1 år. En del papper är redan flera år gamla. Det blir också en utmaning, att få gamla papper att passa in i min nya stil. Eller har jag någon ny stil...? Jag har inte scrappat på så länge att jag knappt ens vet vilken som är min stil just nu... Det känns lite som att börja om på nytt. Jag måste nog surfa runt lite mer så jag får ett hum om vad som är inne just nu och vad jag gillar av det nya, för annars blir det nog lätt att jag tuffar fram i min gamla stil, det som jag gillade för 2 år sedan, och det är kanske lite trisst att inte förnya sej.

Jag skulle behöva lite nya inspirationsböcker eller scraptidningar men nått sånt finns ju inte här, så jag får satsa på att söka på nätet och sedan gå till nått internetställe och skriva ut. Det blir nog bra det med!

Maken och barnen + barnens tjejkusin har åkt iväg en stund till stranden. Jag ska passa på att försöka sortera lite foton så länge...

3 kommentarer:

Me sa...

Nej, nu blev jag också påmind om alla foton som ligger i två lådor i garderoben. Shit, ångest igen för att jag aldrig tar tag i det och sorterar. Tur att man bara tar digitalt numera...

Pia-Pralin sa...

Det finfina med scrapping är ju att man kan verkligen ha sin egen stil... eller ingen stil alls :-)

Nejma sa...

Japanese - Inte för jag fattar hur du ska kunna hinna sortera dina foton, du verkar ju jobba jämt. *s* Men visst vore det bra om du kunde sortera upp dina foton och få in i nån sorts syrafri förvaring, inte minst om det blir en liten mini-Nightaholic. *s* Han/hon vill nog kunna se foton på när pappa var liten.

Pia-pralin - Ja, eller så alla stilar på en gång, beroende på humör! *s* Scrapping är verkligen avstressande, det borde rekommenderas som terapi för utbrända. Det och yoga. *s*

/Nejma