torsdag, augusti 17, 2006

Nu när jag ändå är igång och muttrar…

... så måste jag bara gnälla på min uppkoppling. Jag surfar med modem, fast med fast månadsavgift, så jag kan surfa hur mycket jag vill, fast långsammare än med bredband. Men oftast är det helt okey – bara man kommer ut på nätet. Det där med uppkopplingen är ett mysterium. Ibland undrar jag om den känner på sej vad jag ska göra. För dom dagar när jag har bråttom och bara ska in en snabb vända för att kolla nått viktigt, då kan det ta upp till en timme (ibland betydligt mer än så) innan jag får linje. Andra dagar, speciellt då jag har hela dagen på mej, kan lampan lysa grön innan datorn ens startat upp. Detta kan göra mej VANSINNIG! För det går bort så mycket tid när det finns annat jag vill göra.

Tyvärr finns det, vad jag vet, inget annat internetbolag här. Och själva uppkopplingen är oftast helt okey, det är bara problem att komma ut på nätet. När man väl är ute funkar allt bra. Men ååååh, vad det är irriterande att det ska behöva ta sån tid. Idag t.ex. har jag redan väntat över en timme och det jag ska kolla tar max 5 min. Vi ska ju iväg på ”äventyr” idag, för G och jag fyller år, så inte har vi lust att sitta här hela morgonen och vänta på att jag kommer ut på nätet. *morr* Och tyvärr är inte vädret inte på vår sida så jag måste ta till Plan B och det betyder att jag måste kolla upp en grej på nätet först. Tanken var att vi skulle åka och bada i Ceuta, men dels är det mulet och grått och dels har både B och jag lite ont i halsen. Jag tror alternativ B (bio + lek i bollhav + McDonalds + leksaksshopping) är ett bättre alternativ. Men vad gör man???? Minuterna tickar iväg och istället för att vara ute på roliga grejer sitter vi här och hoppar av otålighet för att komma iväg.

--> Skrivet mellan 6.30 – 8.00 i morse och till slut gav jag upp! Det blev ingen uppkoppling… Nu är klockan 23.25 här i Marocko och jag ska skriva ett nytt inläggomdagen.

Inga kommentarer: