onsdag, augusti 16, 2006

Himla strömavbrott

Idag har strömmen gått 4 gånger och den har blinkat till ytterligare några. Oftast är strömmen borta bara någon minut, men det är ju fullt tillräckligt för att datorn ska slås av. Alla dessa hårdbootar sliter ju på datorn, så nu har jag bestämt mej för att börja köra med batteriet i istället. För så här är det inte kul att jobba med datorn... *grrrr*

Efter vad jag har hört så håller Amendis, företaget som sköter el & vatten, på och gör om hela systemet. Dom lägger nya rör överallt och byter ut gamla delar. Så det är väl bara att gilla läget och hoppas att det blir bättre sedan när dom är klara...

Fast det är visst inte bara här strömmen trasslar. Jag chattade med min man idag och han berättade att mina föräldrar inte kunde koppla upp sej för att stormen visst slitit av någon kabel eller hur det var. Så det verkar vara lika illa överallt. *s*

Inga kommentarer: