tisdag, september 19, 2006

Snart tillbaka

I lordags var barnen och jag och kollade pa datorer. For forsta gangen nagonsin har i tetuan har jag traffat pa en person som verkligen inte forstar ett endaste ord spanska och det ar killen som jobbar pa datafirman. Fyyyy sa frustrerande att forsoka kommunicera med nagon som verkligen inte forstar ett pip. Jag hade lika garna kunnat prata svenska med honom. *s* Fast vem vet, det hade kanske funkat battre... Efter mycket teckensprak och frustration fran bada parter hittade jag iaf en dator som ar helt okey, men dom skulle inte fa in den modellen forran tisdag; dvs idag.

Idag var akte jag dit med en kompis, for att kopa datorn och fa den hemkord. Hej och ha, den har inte kommit an! I morgon, inchallah - om Gud vill... Men jag vill ha en DVD-brannare pa datorn, sa den fick jag kopa separat men dom lovade installera den at mej, sa senaste budet ar nu att jag ska aka och hamta den pa torsdag f.m., installerad och klar. Jag koper pa samma gang en skrivare/scanner/kopieringsmaskin. Sa nu ska alla vara behov vara tillgodosedda. *s*

Hall nu tummarna for att dom verkligen har datorn fardig pa torsdag och att jag far hem den da. Installera programmen och sa lar jag inte hinna pa torsdag kvall utan jag lar nog vanta till fredag morgon efter killarna akt till skolan. Sa om allt gar vagen kommer nasta uppdatering pa fredag morgon hemifran. *Hoppas, hoppas, hoppas*

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

Nu börjar vi fâ grâa hâr *s*
Antar att datorn inte var kommen pâ torsdagen.