fredag, september 29, 2006

Tjejblog och EFIT och annat

Nu börjar jag få lite koll på vår nya dator. I går kopplade jag in webkameran och mikrofonen, så nu kan jag chatta igen. Ni som har mej på era listor kan ju pipa på mej ifall ni är chatsugna. Sedan om jag sitter här eller inte är en annan fråga för just nu känner jag att jag har tusen saker att fixa efter att ha varit sjuk. Men jag tar det lugnt, en sak i taget....

I morse ordnade jag med alla sladdar som låg som en trasslig korv bakom datorn. Varför ska det alltid behövas femtielva sladdar till allting? Och värre lär det bli när jag får hem skrivaren och kanske skaffar jag men någon annan rolig grej också... Nu när jag ändå är på G liksom. Jag funderar fortfarande på att bygga ett litet nätverk här hemma. Min uppkoppling har blivit så mycket bättre den senaste månaden. Snabbare har den blivit i alla fall, för dom har uppgraderat hastigheten men till samma pris som förr så helt plötsligt har det blivit nästan dubbelt så snabbt - eller hälften så långsamt, beroende på vad man jämför med.

Jag har också kopplat in kortläsaren så nu har jag laddat ner de senaste veckornas foton. Det gör att jag ikväll kan uppdatera med mina EFIT-foton.

Jag förlorade alla länkar och lösenord och rubb och stubb när min bärbara dog. Så jag är jätteglad att den här datorn är utrustad med Nero och att man kan ställa in det så att det varje dag tar en kopia av det man har i burken. Det är ju genialt! Precis vad jag behöver!!!

Jag har hittat till några av mina favoritforum, nu återstår bara resten. Och där lär jag kunna få tillbaka de flesta av mina gamla länkar så det ska nog ordna sej.

Pingadressen från Tjejblog har jag också fixat. Så här ska nu pingas varje gång jag uppdaterar! Det här är ett bra tips för er tjejer som bloggar - gå med i Tjejblog. Varje gång ni uppdaterar klickar ni på en länk till Tjejblog så syns det direkt där att ni har uppdaterat. Då kan dom som surfar in där hitta er blog och gå och läsa. Jag tycker att det funkar hur bra som helst så gå med ni också!

Nu ska jag gå upp på taket och hänga tvätt. Sedan ska jqg ut på stan och göra lite ärenden och se om några affärer har hunnit öppna ännu. Troligtvis inte... När jag kommer tillbaka tänkte jag kopiera in lite inlägg som jag skrev under tiden jag var datalös. Så nu händer det saker här minsann!

1 kommentar:

Anonym sa...

hello vännen
Jag älskar din sida och allt du skriver om.
Jag skulle gärna vilja chata med dig via camera... hihii

Jag verkligen beundrar dig för allt.Du är så duktig och rolig.
Såg att du tog mig på din lista med ...
Önskar dig en trevlig helg
kramar Nannaoslagen