tisdag, oktober 17, 2006

Idag kommer han - hurra!

Vem...? Jo rörpelle så klart! Jag har ju väntat på honom i 1 vecka nu så det känns på tiden att få hit honom så jag kan bli klar med köket. Kl. 13 ska han komma sa min svägerska när hon ringde igår. Ska vi slå vad om när han kommer? Vad gissar ni på? Allt innan 17 är ok, för cirkus 17.35 äter vi idag.

Jag ska tömma hela köket idag. Han ska ju fixa nya vattenledningar så han kommer att fixa under diskbänken. Det kan ju vara läge att storstäda där idag... Så jag ska ta bort allt som finns där och skrubba både golv och väggar. sedan lär jag ju få skrubba igen efter hans framfart men då vet jag iaf att allt är rent och insektsfritt...

Jag har släpat ut väggskåpet. Först var B inte intresserad av det, bara G ville ha det på sitt rum. Men så i morse sa B att han också ville ha ett skåp så dom fick lotta. Och B vann... G var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ besviken! Men han sa inget. Det hör verkligen till ovanligheterna, för han har alltid haft rykte om sej att vara världens sämste förlorare. Och för att vinna brukar han inte dra sej för att fuska. Men det här nederlaget tog han, trots att det rann lite tårar. Han håller visst på att bli stor... Min lille plutt! Tänk vad han har mognat på sista tiden. Snart har jag ingen "bebis" längre, bara stora killar... Huvva... Det känns lite läskigt och inte så lite vemodigt, men det är ju så det ska vara.

Foton på mitt "nya" kök kommer så snart jag fått ordning efter rörpelles fixande.

Inga kommentarer: