lördag, februari 03, 2007

Ovanlig frukost på sängen

G gillar att fixa frukost åt hela familjen på morgonen. Då är vi alla portade från köket och man hör hur han far runt där inne, smäller i skåp, drar i lådor och skramlar med tallrikar och bestick. Sedan springer han i skytteltrafik mellan köket och matrummet tils han har plockat fram allt han tycker vi ska äta.

I morse fick jag sovmorgon. G tyckte att jag gott kunde ligga i sängen hela dagen och ta det lugnt, det var jag värd sa han. Jag fick absolut inte stiga upp och jag fick inte ens komma på tanken att ge mej ut i köket. En stund senare kom han balanserande med vår största bricka. På den stod ett jättestort glas med juice (specialjuice sa han - han hade hällt i en skvätt av alla de juicesorterna vi har hemma för tillfället, det blev faktiskt riktigt gott om än lite annorlunda), en hög med fruktkolor och en ännu större hög med chips. Det var min frukost! Så det var ju bara att hålla god min och äta min något udda frukost i sängen. B och G kom och hjälpte mej att äta upp det som fanns på brickan så det dröjde inte lång stund innan den var länsad. *s*

Ofta hör man om folk som klagar på sina barn. Speciellt här. Ibland undrar man varför vissa skaffade barn öht, eftersom dom sällan och aldrig har nått gott att säga om dom. Visst kan jag klaga på mina barn ibland och givetvis blir jag arg på dom emellanåt och vi bråkar en del, men mina barn är ändå dom underbaraste varelserna som finns på denna jord. Dom är godhjärtade, omtänksamma, hjälpsamma, duktiga i skolan, snälla mot kompisarna och roliga att umgås med. Jag är oerhört stolt över mina barn.

5 kommentarer:

Victoria sa...

Vilken duktig och snäll kille!!
Kram/Vic

Anonym sa...

Stod o diskade efter morgonens frukost o upptäcker att jag diskar två av de söta skålarna som jag fick i din "loppislåda". Finns faktiskt flera av grejerna som används här hemma. Bl a så var champagneglasen perfekta på nyårsafton! Så du finns kvar i vår vardag fastän du flyttat...
Kramar Dubbelörnen

Anna Malaga sa...

hihihi! Energirik frukost i alla fall ;-)
Du ska vara jättestolt över dina barn! Skönt att läsa sânt här, bland allt "jag säljer mina ungar billigt"..osv

Nejma sa...

Vic - Ja, han är verkligen duktig, för nu är han ju "stor". Ja, det säger han själv alltså. Jag är inte riktigt lika säker på det... *s*

DubbelÖrnen - Hej vännen! Kul att nått av mitt kommer till användning, Det gör mej glad! Och jätteskönt att se att jag inte är bortglömd än, trots att jag bor långt ifrån dej. Det blir ju inte så ofta vi kan fika och gå på prommis numera, tyvärr! Men nästa gång jag kommer till Sverige måste vi försöka planera in det bättre så jag kan komma ut till dej.

Anna - Energirikt var det definitivt! Tur att det inte blir sååå himla ofta jag får chips till frukost. *s* Men visst är dom söta mina små troll? Jag är oerhört stolt över dom och så tacksam över att dom är precis så som dom är.

Kram,
Nejma

Anonym sa...

Jag håller med! Det verkar vara (här också) "god" ton att klaga på sina barn. Jättetråkigt, det blir så negativ ton. De flesta barn är ju faktiskt snälla, hjälpsamma och positiva.