måndag, juni 25, 2007

Reklam på bloggen

Ni har säkert sett att jag lagt in reklam på bloggen. Jag har alltid varit emot reklam på min blog och mina hemsidor men nu har jag tänkt om. Jag behöver nämligen lite extra pengar till mina studier och om jag kan tjäna några korvören genom reklam, så varför inte? Men jag har tänkt igenom ordentligt vilken sorts reklam jag kan acceptera och jag skulle aldrig gå med på att ha reklam jag inte kan styra över. Nu har jag valt reserelaterad reklam, för väldigt många som hittar hit söker just på reseinformation och då passar reklam för olika resebolag rätt bra tror jag. Det blir ett ömsesidigt utbyte hoppas jag.

En sak bara, sätt nu inte igång och börja klicka hej vilt på reklamen, för det är inte det som är meningen! Jag tjänar inget på att ni klickar för klickandets skull, utan tvärtom kan det få mej utkastad från reklamprogrammet. Klicka bara om ni verkligen är intresserade av en resa, hotell eller vad det nu är reklamen i fråga erbjuder. Genom att samla reklam/information om olika resebolag och resor här hoppas jag att ni kommer hit för att söka resor, för här finns ju länkarna och erbjudandena samlade på en och samma plats. Ni slipper leta och jag kan få nått litet öre för länksamlingen. Helt okey, eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker lägga in reklam på min blogg med, av samma anledning som du - extrapengar. Kruxet är att jag inte har en aning om hur jag gör, på min hederliga ninya.blogg.se. Vill du hjälpa mej? :)