söndag, september 09, 2007

Hittade den!

Kortläsaren alltså.... Mycket annat är fortfarande spårlöst borta här hemma. Som en av skolböckerna B har fått låna.... Det vete katen vart den har tagit vägen och han behöver den i övermorgon. *suck, suck, suck*

Jag har en hel drös med foton jag tänkte visa men jag tar det i omgångar. Just nu sitter jag och samlar mod till att ta mej en dusch. Jag har inte duschat ordentligt på 3 veckor nu och det börjar kännas. Vattnet är ISKALLT och nu när det är mulet, fuktigt och blåsigt varje dag är inte ens luften varm, så kallt vatten i kombination med kall luft gör duschandet ännu mindre lockande. Men om jag inte duschar snart kommer jag väl att få värsta insektsodlingen i håret, blandat med cementklumpar. *urk* Börjar känna mej som nått ur CSI....

Muraren går oss ännu mer på nerverna nu. Han är vansinnigt lååååångsam! Men visst, det blir fint det han gör. Fast situationen är rätt ohållbar nu och om han inte blir klar snart kommer jag att sparka honom på smalbenet eller ha klipulver i hans macka eller nått för nu står jag snart inte ut längre!

Rapport från de senaste dagarna. Nope, köket är INTE färdigkaklat! Men vi har fått diskbänken mer eller mindre på plats (antar att den ska skruvas fast eller nått - eller åtminstone få silikon runt kanterna), marmorbänkskivorna är på plats, G:s fönster är på plats och med kakel runt om. Det är väl typ det som gjorts de senaste 2 - 3 dagarna.

Så än får vi nog räkna med MINST en vecka till utan kök.

Inga kommentarer: