söndag, september 09, 2007

Kaos är bara förnamnet!

Dagen idag har varit RÖRIG! Minst sagt. Men nu verkar det hända grejer.

I går eftermiddag ringde kompisen med fönsterfirman för att säga att han skulle komma idag på morgonen med dom nya fönstren så ”Byggare Bob” var tvungen att plocka ut fönstren som skulle bytas ut. Han hann plocka bort fönstret i B:s rum innan det var dags att sluta jobba för dagen. Vi har alltså sovit med ett megastort hål i väggen i natt. Igen….

Så fort vi vaknade i morse tömde A och jag sovrummet så gott vi kunde. En dubbelsäng gömmer man inte undan hur som helst, så jag kommer att få plocka cementklumpar ur garderoben och madrassen en lång tid framöver. ”Byggare Bob” började med att plocka bort sovrumsfönstret det första han gjorde. Luftkonditionering var det ja…

Runt 12 kom fönstergänget lastade med fönsterrutor, persienner och allsköns apparater. Barnen och jag försökte klämma ihop oss i det som är kvar av vardagsrummet så vi kunde se på TV, men det visade sej omöjligt. Byggare Bob och hans dunkande i köket och fönsterkillarnas apparater i resten av lägenheten. Barnen och jag gick ut och åt pizza. Det var välbehövligt, både för att fylla magarna och för att vila huvudena lite grann.

När vi kom tillbaka rådde det totalt kaos hemma. Marmorgänget har kommit! Och vad jag såg när jag kilade förbi på väg upp till takrummet var det minst 4 gubbar som höll på med marmorskivorna. Så sammanlagt har vi cirkus 10 gubbar och killar som klampar runt i lägenheten i skrivande stund. Huvva, det kommer INTE bli kul att städa ikväll. Och vi som ska ut och träffa kompisar…

Men men, det händer saker i alla fall. Önskar jag kunde visa foton men kortläsaren verkar ha fått ben i röran och är spårlöst försvunnen. Så snart jag hittar den lägger jag upp foton från de senaste dagarna.

*** Skrivet lördag EM på taket ***

Inga kommentarer: