onsdag, september 05, 2007

Myrsteg

Jag vill börja med att tacka alla som peppat mej de senaste dagarna och påmint mej om att det faktiskt kommer att bli ett slut på ombyggnaden. Ärligt talat har jag varit rätt deppad de senaste dagarna, på gränsen till ett nervsammanbrott. Att leva mitt i röran den här gången är betydligt värre än jag mindes från när vi byggde om badrummet. Kanske på grund av att den ombyggnaden "bara" tog 2½ vecka och genomfördes tidigare på sommaren när vi inte behövde stressa runt och köpa skolsaker. Men det blir kanske ett slut på detta med, även fast det dröjer.

Det verkar som det går framåt här trots allt. Om man jämför med gårdagen så är skillnaden milsvidd. I går hade vi 2 gubbar här i 9 timmar och det enda synliga resultatet var en halv vägg kaklad. Idag har vi haft en gubbe här i lite drygt 8 timmar och han har kaklat ena långsidan i "tvättrummet" och påbörjat kortsidan plus att han har fixat fönsterbrädan till köksfönstret och fixat en spricka som uppstått i G:s rum. Jag har varit borta nästan hela dagen (var i Ceuta och handlade skolgrejer) och var lite orolig för att jag skulle bli lika besviken idag med, men jag blev faktiskt glatt överraskad över att se vissa framsteg.

Jag hoppas morgondagen innebär att hela tvättrummet blir kaklat. Det skulle betyda att väggarna är färdiga, åtminstone till största delen. Vi måste ju också anlita en målare som ska måla taket, dekorlisten och översta delen av väggarna.

I morgon kommer också snickaren för andra gången för att mäta våra skåp. Han var här idag och tog mått på väggskåpen. Vi har valt trä och dörrluckor. Det ska bli ett ljust trä (kan det heta röd tall på svenska kanske? Pino rojo på spanska) som bara ska betsas lite lätt så det inte förlorar sin ljusa färg. Till i morgon måste jag ha gjort en ritning på hur jag vill ha mitt städskåp. Så på den fronten har vi tagit ett kliv i alla fall. Sedan är det bara frågan om NÄR vi får skåpen levererade. Innan eller efter jul?

Foton och ny rapport kommer i morgon.

Inga kommentarer: