söndag, september 02, 2007

Perth och Adelaide

Jag har en kompis som bor i Perth (hej hej A!!!) och som jag önskar jag kunde åka och hälsa på. Då hoppas jag slippa bo på nått hotell i Perth och istället får bo hemma hos henne och hennes man. Jag har surfat runt lite nu ikväll och kollat på foton från Perth. Det verkar vara en jättemysig stad. Men det som lockar mej allra mest, förrutom att hälsa på min kompis och äta nordafrikanskt med henne och mannen, är att besöka öknen och rida kamel. *s* Jag bor i närheten av Sahara och ändå vill åka till andra sidan jordklotet för att rida kamel. Men det är en dröm jag har haft ända sedan jag var liten och läste en artikel om en tjej som vunnit någon kapplöpning på kamel genom Australiens öken.

Kommer jag någonsin iväg och hälsar på min kompis måste jag ju så klart ta en tur till Adelaide också. Det ligger visserligen på ett antal mils avstånd men med flyg går det ju rätt snabbt. Adelaide är södra Australiens huvudstad och det finns gott om hotell i Adelaide. Även i Adelaide finns det planerade promenadrutter som man kan gå med guide och lära sej mer om Adelaides förflutna. Shoppingutbudet verkar vara stort (bara plånboken sätter gränser) och kulturutbudet verkar inte vara fy skam det heller. När man tröttnat på promenader, shopping och kulturevenemang finns det flera spas och stränder där man kan stressa av. När jag tänker efter tror jag att jag struntar i att ta in på hotell i Sydney den här gången. *s* Det räcker så gott med den här delen av Australien.

Inga kommentarer: