söndag, september 02, 2007

Köksdörren är borta

I fredags började muraren jobba med vår köksdörr. Först tog han bort ramen och så hackade han runt om. Sedan satte han dit de första tegelstenarna. Så här såg det ut mitt på dagen när han gått iväg till moskén, för då passade jag på att smyga mej in i köket med kameran.


Och så här ser det ut nu, söndag kväll. Fotot är taget från ytterdörren. Nu har vi inte någon ingång från hallen längre utan måste vänja oss vid att gå in via matrummet. När muraren har snyggat till väggen här och målaren har målat så får vi en riktigt okey liten hall, eller vad tror ni? Då kan jag flytta in spegeln hit istället och få mer plats i korridoren. Eller så satsar jag på ett skoskåp och en hatthylla. Vi får se.... Än är det några veckor kvar innan jag kan börja tänka på möbleringen.

Inga kommentarer: