tisdag, november 20, 2007

Det regnar!

Tänkte bara berätta att de omtalade regnen kommit hit nu. Det har regnat sedan innan 18 nu i kväll och nu kan vi nog "se fram emot" (!?) regn i minst 2 dagar. Sedan hoppas jag att vädret håller sej i skinnet och bjuder på nattregn och kalla men soliga dagar.

Tur att jag tvättat undan det mesta. För de närmsta dagarna kommer ingen tvätt att torka ute. Tur för mej att jag har några linor under tak som jag kan använda när det krisar.

Jag hoppas att snickaren kommer i morgon som lovat. Jag var nämligen där och skällde ut honom idag. En ordentlig utskällning fick han. Det verkar han inte vara van vid så det var rätt åt honom. För oj vad mycket ursäkter han hade... Men jag var hård (*s*) och stod på mej och sa att nu får han faktiskt ta och lägga på ett kol. Nu har det snart gått 3 månader. Och min garderob behövs fixas. Så det ska bli spännande att se om han dyker upp i morgon kväll som lovat och med mina kökslådor. Någon som vill slå vad? *s*

OM alla inblandade parter håller vad dom lovat kommer garderobskrisen att vara löst innan måndag. Och jag slipper ha kläder överallt. Och jag kan ställa tillbaka möblerna i sovrummet. B återfår sitt rum. Kommer snickaren dessutom med lådorna så kan jag börja tömma lite i vardagsrummet och balkongen. Då skulle vi kunna komma in i en positiv spiral igen. Jag börjar bli lite trött på den nedåtgående spiralen som vi snurrat i på sista tiden, så jag ser fram emot den dagen då det vänder.

2 kommentarer:

Din vän sa...

När kommer dagens ordlösa uppdrag?
RS
kulturbloggen.com

Mia sa...

Om du hittar den postiva spiralen, så hojta åt mitt håll! :)

Nu har jag hittat hit till dig.

Kram MamaMia