tisdag, november 27, 2007

Ordlös onsdag - Lågt i tak



39 kommentarer:

Anonym sa...

Hur i allsin dar har dom tänkt här?
Hoppas inte tunneln är allt för lång...isf kryper jag eller ålar mig igenom;))

Pumita sa...

Jaa du, det undrar jag också, precis som Think twice! De kan inte ha tänkt.

Jag undrar förstås också vad det är för "tunnel". Berätta mer! :)

Nejma sa...

*s* Tänkt och tänkt.... Det har nog bar blivit så. Det är en gränd i medinan i Tetuán. Tur nog inte så lång, för det gäller att komma ihåg att börja på huvudet med jämna mellanrum.

Tavlan som hänger är till salu. Precis intill såldes hantverk och dom hade hängt upp en massa tavlor på väggarna i gränden, som en sorts utställning. Jättefint!

/Nejma

Kent Filppu sa...

Ett perfekt ställe för busiga ungar att springa ifrån sina föräldrar.

Nejma sa...

Kent - *asg* Vågar du dej på att komma hit med princessan? Jag är glad att mina är så pass stora och fega, för dom håller sej tätt, tätt, tätt intill mej när vi är i medinan.

/Nejma

Kent Filppu sa...

I så fall skulle jag nog ha henne i koppel

Tolken sa...

Ja hua, barn som försvinner i medinan verkar som en mardröm.
Men valvet är som klippt och skuret för mysig miljö!

-:♠ TTG ♠:- sa...

Ohh.. rätt lågt för en annan då. skulle gå på alla 4 :D

Sara sa...

Lite som i ALice i undrlandet, där dörrarna är alldeles för små... ;)

Admin sa...

Böja på huvudet? Det verkar som man måste gå dubbelvikt! Jag får, likt Sara, lite Alice i underlandet-känsla.

Michael sa...

Dar far jag krypa pa alla fyra! :)

Anonym sa...

Tänkte just det, att den där tavlan såg lite malplacerad ut, men det hade ju sin förklaring då.

Anonym sa...

Det blir nog alla fyra för mig med trots mina ynka 1,63 cm

Della sa...

Ja, det ser lågt ut så det gäller att anpassa sin gåstil. Det måste se rätt kul ut med folk som går och böjer sig. Ofta böjer man ju sig för mycket eftersom det är lite svårt att bedömma avståndet upp. Slå i skallen vill man ju inte.

Wickans värld sa...

Tänk att jag kanske får känna mig lång nån gång!! =)

Randi sa...

Vilket spännande galleri!

Cattis sa...

Man får alltså inte ha klaustrofobi...

Anonym sa...

Hej Nejma!
Första gången jag är med i Ordlös onsdag. Verkar kul!
Ja, det ser lite lågt ut, på din
bild :)

Nässelblom och choklad sa...

Spännande plats. Där skulle jag gärna titta på tavlor!

Anonym sa...

Alltid spännande att titta in i dina kvarter:-)
Tjingelong o en fin dag var du nu ska sätta dina fötter just i dag:-)
Själv ska jag cykla ut i etern..

Anonym sa...

Intressant ställe... :)
Är med igen nu efter ett avbrott. Fick kommentaren av dig att jag inte länkade hit, fast jag gjorde det - och fick aldrig svar när jag frågade vad du menade. Blev då inte så sugen på att fortsätta vara med, men jag gör ett nytt försök nu!

Boel sa...

Hi hi hi, håller med Kent... vilket perfekt ställe för busiga ungar. Själv är jag lite marocko-inspirerad idag och har förberett en riktig cous cous gryta à la mode. Med saffran och allt. Till en gäst. Fast till efterrätt blir det hederlig smulpaj och vaniljsås.
Ha en bra dag.

Klimakteriehäxan sa...

Usch, där vill jag nog inte gå in. Skulle få stora bulor i skallen, bara. Själv bjuder jag på högt i tak, klar luft, sneda solstrålar och lite sensommar!

Åsa sa...

Ett perfekt ställe att träna lårmusklerna på ju!

Din vän sa...

Det är kul det här. Lågt i tak kan betyda både det ena och det andra:
http://kulturbloggen.com/?p=2921
RS
kulturbloggen.com

Anna-Eva sa...

Det ser mysigt ut d�r, och rent. Blir sugen p� att resa till Marocko n�r jag ser dina bilder d�rifr�n.

Anonym sa...

Vackert men lätt att slå i huvudet med den höjden, ha det gott:)

Din vän sa...

Mitt ordlösa inlägg var inte riktigt ordlöst, så jag gör ett nytt bidrag:
http://kulturbloggen.com/?p=2925

Anonym sa...

Helt klart en gång för pygméer, eller som några andra nämner: för busiga barn som vill smita ifrån föräldrarna ;)

Ninnie sa...

Vart leder den tunneln? Ser spännande ut, vill krypa igenom där!

Starka Pippi sa...

Det var lågt, så vida man inte är väldigt kort...

Anonym sa...

Känner hur det skrapar i håret på mig...

Sarah sa...

Oj, jag får cellskräck =)

Anonym sa...

Jag som inte tror att jag har cellskräck får det nu ;)

Anonym sa...

Jag hoppar med här också fast det redan hunnit bli torsdag. ;-)

Anonym sa...

Hej igen!
Nu är jag med på vad du menade - jag trodde du syftade på att jag inte länkade HIT. Du menade att jag länkade till min bloggadress och inte direkt till inlägget. Sorry, jag hängde inte alls med på det...men nu så....

Elin, Elinphoto.se sa...

Nu har jag några ordlösa bilder hos mig!

Varmt välkommen!

http://elinphoto.blogspot.com/2008/10/ordls-onsdag_29.html

Anonym sa...

Mitt ordlösa bidrag känns mycket ödsligt

Klimakteriehäxan sa...

Nog för att jag gillar skor. Och nog för att rött är en trevlig färg, inte minst nu när det drar ihop sig till advent. Men dagens bild på skor och fötter visar inte något som är mitt ... inte riktigt min stil, alltså. Fast jag kunde ju inte låta bli att använda kameran!