söndag, mars 30, 2008

Ingen tenta :-(

Nähepp, så roligt var det med min tenta. Efter en massa timmars plugg och knappt någon sömn fick jag till slut ge upp. Jag lyckades komma in på skolans server till slut, en liten stund, innan linjen bröts igen. Alltså, jag blir TOOOKIG!!! Det är en sak att ligga efter och inte sköta skolan för att man slösar bort tid på att se på Tv eller träffa kompisar, det är nått helt annat att inte kunna hålla takten för att uppkopplingen är så seg så man bara gråter. Det funkar ju inte att klicka på en länk och gå och fixa kaffe medan man väntar, för när det bryts så måste man klicka på refresh om man vill komma någonstans, så det går inte att lämna datorn. Timmarna går och man sitter där man sitter och klickar på refresh.... *dubbelsuck*

Jaha, nu får vi se hur jag ska fixa detta. Tentan måste ju göras i vilket fall som helst. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas att linjen är bättre en annan dag. Och då måste jag sätta igång och förbereda sista hemtentan på samma gång så jag åtminstone kan lämna in den i tid.

Både barnen och jag har vaknat förkylda idag. Jag har dessutom en blixtrande huvudvärk och ont i hela kroppen. Jag säger bara "Förbenade Maroc Telecom"!!!! På dagens program står att städa rummet på taket så jag kan sitta där och plugga. det är svårt att koncentrera sej med barnen hemma för min lille G har en röststyrka som gör att fönstren skallrar när han pratar och det går helt enkelt inte att koncentrera sej när han pratar.... Att flytta upp på taket känns som den bästa lösningen. Och så slipper jag ha mina anteckningar i högar över hela lägenheten för jag har ju ingen studiehörna. Det ska jag fixa nu! Före och efter-bilder kommer så snart jag är klar med ommöbleringen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det inget bibliotek eller något Internet-kafé eller dylikt med pålitlig uppkoppling dit du kan gå och göra tentorna? På jobbet? Fy vad jobbigt det låter.

Anonym sa...

Hi every one, here every one is sharing these kinds of knowledge, thus it's nice to read this webpage, and I used to go to see this weblog all the time.
My website: football transfer news epl

Anonym sa...

Greetings! Very useful advice in this particular post!
It is the little changes that produce the largest changes.
Thanks a lot for sharing!
Also visit my web blog latest transfer news at arsenal fc