lördag, april 19, 2008

Tvättberg!

Jag är så trött på röran här hemma så jag har satt igång att rensa bland kläderna. Min garderob är nästan tom just nu, för nästan alla kläderna ligger antingen i "Ge bort-högen" eller i tvättrummet. Om det är nått jag avskyr så är det fuktlukten i kläder. Här luktar ju allt rätt illa frammåt vårkanten. Min tvättkorg har svämmat över nu och högarna går snart till knäna, för nästan allt ska tvättas och vädras. Men det känns så fräsch och städat när kläderna ligger fint vikta i garderoberna och luktar nytvättat. Det är det bästa med våren tycker jag!

Hitills har jag rensat ut 3 påsar med kläder ur min garderob. Jag tänker bara behålla det som jag verkligen gillar och använder, för finns det nått värre än ha garderoben knökfull och ändå inte hitta nått att ha på sej? Hellre få plagg som funkar, det är min nya melodi. G leker modell och provar igenom alla sina kläder. Perfekt! Han är sysselsatt och jag får hans garderob rensad samtidigt. Smart lösning!

2 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

vet du, ibland slänger jag och tänker att om jag slänger sâ MÂSTE jag ju köpa nytt, annars blir det bara till barnen hela tiden... Det är skönt när det blir plats i garderoben och i regel tar man inte pâ sig en tröja man inte använt pâ mer än sex mânader!
Kram

Nejma sa...

Ja,du har rätt! Jag har gott om kläder här som jag inte haft på mej på 10 år!!!! Dom åker nu kan jag ju säga. Så innan veckan är slut är jag nog uppe i 5-6 kassar med kläder. Det känns verkligen JÄTTEBRA!

Kram tebax.

/Nejma