tisdag, april 15, 2008

Vart tog veckan vägen?

Jösses! Tisdag igen..... *chockad* Förra veckan fullkomligt FLÖG förbi... Fattar knappt att tiden går så fort numera. G brukar klaga på klockan dom har i klassrummet för han är övertygad om att deras klocka går 2 varv för varje oficiell minut, så att varje lektion blir 2 timmar istället för en. Tänk så olika det kan vara.

Det har inte hänt nått speciellt under den senaste veckan. Jo, vi har förlorat 2 av våra hamsterbebisar. Dom dog knall fall inom loppet av 2 dagar. Verkligen jätteledsamt! Så nu har vi bara 3 hamstrar. Kanske lika bra för det är trots allt rätt mycket jobb med att ha djur hemma. B tillbringar mycket tid med hamstrarna, fixar och donar. Hans hamster har blivit jättetam och gillar att sitta i hans hand när han går omkring och pratar med henne.

Jag är trött, väldigt trött. Vårtrött. Vädret har varit jättetrisst -gråkallt, regnigt, fuktigt.... Det börjar kännas i kroppen att jag lever flera liv i ett, men trots allt är jag glad och lycklig över att jag har börjat jobba och plugga. Jag ÄLSKAR mitt liv, trots att jag sover för lite och lever på kaffe. Att vara nöjd med det man sysslar med är oerhört viktigt.

Mellanslagstangenten på min laptop har börjat ge upp. Beroende på var jag klickar så blir det antingen ett mellanslag eller inte,så ibland blir texten jag skriver alldeles grötig. Jag måste hela tiden gå tillbaka och korrekturläsa och lägga in mellanslag. *suck*

Jag har fått tag på en CD med Ana Torroja som jag bara älskar! Det är nyinspelningar av gamla Mecanolåtar. En härlig nostalgitripp för alla oss som var med om La Movida. Rekommenderas!!!

Allí me colé y en tu fiesta me planté
Coca-cola para todos y algo de comer
mucha niña mona pero ninguna sola
luces de colores, lo pasaré bien

Yo me preguntaba ¿Quién me la puede presentar?
yo me preguntaba ¿Qué es lo que le voy a contar?

Inga kommentarer: