tisdag, juni 20, 2006

Ingen väckarklocka!

Det känns som jag håller på och sabbar alla elektroniska apparater vi har här hemma. Först la' en av väckarklockorna av, sedan TV:n och nu ikväll ramlade vår sista väckarklocka i golvet. Hur ska vi nu vakna i tid...? Tur i oturen att jag har väckarklockan i mobilen, men kommer jag att höra den? *tveksam* Jag tror jag får bädda åt mej på golvet i vardagsrummet och lägga mobilen brevid, då borde jag vakna. Solen lyser ju in i vardagsrummet och då vaknar jag lättare. I sovrummet är det mörkt och jag måste ha fönsterluckorna stängda för annars har grannarna snett över fri insyn i sovrummet och det känns inte så trevligt. Så snart vi har bytt ut fönstren ska jag köpa gardinstänger och gardiner. Det har inte kännts som läge för det så länge fönstrena inte är fixade.

Det märks att sommarlovet börjat för många nu, för det är fullt med folk ute på gatan fast kl. är över 22 och det är tisdagskväll. Nu börjar nattlivet! Först frammåt 2 -3 på morgonen kommer det att bli tyst ute. Jag hoppas att dom inte bygger upp tivolit på fotbollsplanen som i fjol, för då var det omöjligt att sova innan 3 och det gick inte att ha fönstrena öppna, för musiken (samma låtar kväll efter kväll) var så hög att fönstrena skallrade emellanåt. Och så hade vi det i nästan 2 månader i fjol... Huvva! Jag hoppas att vi slipper tivolit i år. Men det är nog ett önsketänkande för det gav visst mycket klirr i kommunalkassan och det kan behövas.

Nu ska jag förbereda allt inför i morgon och bädda åt mej på golvet. *s* Undrar om det är så man sover i Japan förresten? Visst sover man väl på en hoprullbar madrass direkt på golvet eller på såna där hopfällbara futonger? I alla fall så har jag vant mej vid att sova på hårt underlag nu. Jag skulle bergis tycka att svenska sängar är fruktansvärt obekväma och lägga mej på golvet istället. *s*

Inga kommentarer: