söndag, juni 04, 2006

Har pysslat!

I går kväll satte jag mej och pysslade. Barnen och jag såg på "Peter Pan" och samtidigt satt jag och stämplade. När barnen gick och la sej fortsatte jag stämpla, det var ju så himla svårt att sluta! Jag har ju inte pysslat nästan nått alls på ett år, så jag har en pysselabstinens som heter duga. det blev 7 kort och 2 tags. Fast tagsen är inte riktigt klara, för jag kunde ju inte sätta igång och dunka i öljetter mitt i natten.*s* Så det får jag göra idag.

Det här är resultatet:
Nu syns det inte så där jättebra för jag klämde ihop alltihopa på en liten yta, men jag ska försöka beskriva en del av grejerna. Alla stämplarna kommer från Inkywings ( http://www.inkywings.com ).

Dom svarta korten är stämplade med bambukvistar i bambugrönt och en japansk solfjäder i mörkrött.

Det röda kortet brevid är jag inte riktigt klar med än, jag tycker det ser så kalt ut... Det är i alla fall ett månansikte högst upp till höger, en fjäder längst ner till vänster och brevid står det "Tusen tack!". Jag är inte riktigt klar med det kortet än, jag tycker att det fattas nått högst upp till vänster. En rosett kanske? Eller öljetter? Vi får se, jag måste klura lite vidare på detta kort.

Under dom svarta korten ligger 2 tags. Det är samma månansikte som på tack-kortet och så har jag stämplat lite mönster i guld och mörkrött längst upp. Tyvärr blev fotot väldigt suddigt, för blixten reflekterades av den blå lådan. Förresten är det min ScrapBoss, som jag använder till mycket just nu. Och så är den så himla bra att förvara mina pysselprojekt i! *s* I alla fall så ska jag sätta i guldöljetter och guldband på tagsen, sedan är dom nog klara. Jag tänkte man kan ha dom som bokmärken.

Jag gjorde flera sådana där månansikten när jag ändå var igång och därför blev det också ett rött kort och tre vaniljfärgade.

Högst upp till höger på det andra fotot ligger några tags som jag inte är klar med. Den högst upp ska föreställa en häst som drar timmerstockar men det var första gången jag använde den stämpeln så trycket blev inte perfekt. Jag ville bara testa lite. Jag gillar den stämpeln, jag kommer nog att använda den en hel del kan jag tänka mej. Tagen under är bara lite planlöst stämplande, vi får se hur den blir när jag är klar. Resultatet kan bli totalt annorlunda när jag lekt klart. *s*

Dom blå-vita korten syns tyvärr knappt alls på fotot. Det är en jättesöt ängel stämplad i ljusblått och så står det "Kram" under. Jag ska färglägga ängeln så det blir lite mer färg på det hela och så funderar jag på att knyta ett ljusblått sidenband runt om. Ett foto kommer när jag är klar. Det är så himla kul att skapa och vara mitt uppe i processen, för stress och alla bekymmer liksom rinner av en när man är mitt uppe i skapandet. Det är konstigt att läkarna inte ordinerar pyssel till utbrända patienter, för mej har det hjälpt jättemycket i alla fall. Pyssel och yoga, mina två stora passioner. *s*

Inga kommentarer: