fredag, oktober 13, 2006

Det har regnat!

Och jag som skröt om vårt fina väder igår... Det skulle jag tydligen INTE ha gjort för när jag kollade vädret i morse såg jag att det hade regnat. Det förklarar varför jag vaknade och tyckte att det var så kyligt... *s*

Men det är fortfarande rätt varmt. Så det var inte ett sånt där vinterkallt regn utan mer som ett längre sommarregn. Just nu är det mulet men det regnar inte, åtminstone inte här i Martil. Vädertjejen jag har visar på regn så troligtvis regnar det fortfarande inne i Tetuán. Väderstationen ligger vid flygplatsen, som ligger precis i utkanten av sta'n, ungefär 9 km härifrån.

En sak är säker, jag kommer inte att tvätta kläder idag. Det är ingen idé, för det kommer ändå inte att torka. Tur att jag körde 2 maskiner igår.

Jag har fortfarande inte hört nått om rörmokaren så jag utgår från att han inte kommer idag heller. I morgon ska jag träffa både svågern och svägerskan. Det ska bli intressant att höra vad dom har att säga om saken. På måndag ska jag ha jobbet gjort, så om inte "deras" rörmokare dykt upp tills dess går jag och hämtar en härifrån.

Idag ska jag skrubba "hyllan" i köket en gång till och sedan ha på lite målarfärg på de värsta ställena. Om allt är torrt till ikväll kan jag börja ställa upp grejer där. Fast när jag tänker efter vet jag inte riktigt vad jag ska kunna ha där... Det är ju helt klart det osigaste rummet (vi har ingen spisfläkt) och på vintern blir det väldigt fuktigt eftersom köket och badrummet vätter mot havet. Det är ju inte mer än max 100 meter till havet från oss. Jag undrar om vi kan måla vår yttervägg med sådan där röd cement eller om den väggen hör till grannarna. Jag ska fråga svågern. För om vi kan ha på lite sån där färg vore det toppen! Den skyddar bra mot fukt och det borde ju leda till varmare kök och badrum. Men som sagt var, väggen är kanske inte "vår" och jag kan ju inte gärna tvinga grannen att måla åt oss...

Resten av dagen ska jag nog tillbringa med att gå igenom köksgrejerna som jag har i vardagsrummet och köra lite vanlig städning här hemma. När det är så rörigt som vi har det just nu har jag noll lust att städa, det känns liksom det inte är någon idé att städa innan jag kan bära bort allt som inte hör dit. Samtidigt blir jag så seg av att ha det smutsigt och rörigt omkring mej så det blir nog ett snabbvarv med sopkvasten och svabben i alla fall...

Eller så struntar jag helt i städningen och kör ett pass yoga.... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Det borde dessutom ge mej mer energi. En kompis har beställt "PowerYoga by Casall" på min rekomendation. det var LÄNGE sedan jag körde den DVD:n men iom att den är 1 timme lång i motsats till Astanga-DVD:erna jag har så passar den mej bättre tidsmässigt just nu. Så ett pass PowerYoga får det bli nu på morgonkvisten. JIPPIE!

Inga kommentarer: