tisdag, januari 09, 2007

Ögoninflammation

B har fått ögoninflammation. Hans ena öga är riktigt, riktigt fult. Alldeles svullet, illrött och det rinner jox hela tiden. Idag var vi till apoteket (vi kom ju hem från Finland igår natt) och köpte salva, men den får man ju bara ha i 2 gånger/dag. Stackars, stackars B! Det kliar och rinner och ögat är alldeles igenmurat. Jag hoppas att ingen av oss andra blir smittade. Det går ju så fort! Vi lär ju märka det i morgon, för då har det gått 3 dygn sedan B blev smittad och även om vi blivit smittade direkt av honom så borde det visa sej då. Symtomen kommer väl dagen därpå eller redan samma dag har jag för mej.

Skräckscenariot nu är att vi alla 3 åker på ögoninflammation och måste ta oss genom resan hem till Marocko med igenmurade ögon. Det skulle vara fruktansvärt! Så håll era tummar och tår för att G och jag klarar oss och att B:s öga är okey till på fredag morgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det verkar som att ni har haft en väldig rolig ledighet både här i Sverige och Finland. Förutom nu det tråkiga med ögoninflamation. Hoppas verkligen att han blir bättre och ni andra kommer stanna friska. Det är bara tvätta händer och så efter att ha rört hans ögon och att han ska tvätta händer ofta så att han inte kliar i ögonen och sedan tar på något och för över smittan. Klart skulle det vara jobbigt att resa om alla skulle få ögoninflamation. Min son hade det förra året och det var inte roligt men som tur var så blev inte vi andra smittade.
Lycka till nu med resan tillbaka. När åker ni föresten? Det är snart tid för oss också att åka. Bara 10 dagar kvar, helt otroligt, längtar så mycket.
Ha det så bra.

Anonym sa...

Hej! Jag måste bara skriva en kommentar äntligen, vet inte om jag gjort det förr...? Jag har besökt din blogg flera gånger, och nu när Anna (Malaga) skrev om dig så var jag även in på din hemsida och läste. Jag är så imponerad! Det är en jättehäftig sak som ni gör. Ha det jättebra!

Nejma sa...

Yasmine - Vart är det ni åker? Nu är det snart dags för er att åka. Spännande! Har du bloggat om resan? Jag har inte hunnit vara förbi din blog ännu...

Johanna - Kul att se dej här! Ha det toppen du med!!!

Kram,
Nejma