fredag, maj 11, 2007

Härliga temperaturer

Nu har värmen kommit. för att stanna hoppas jag, för jag gillar verkligen sommarvärmen. idag har temperaturen legat kring 30-strecket. Häääärligt!

I går kväll kl 21 hade vi 23 grader utomhus och 27 grader inomhus. Trots det drog jag på mej min fleecepyjamas. *s* Jag har inte hunnit plocka fram sommarkläderna ännu, för vädret har slagit om på några få dagar.

Nu kan barnen gå till skolan i tunna byxor/jeans, en långärmad t-shirt och sandaler. G har börjat tjata om att f gå med shorts till skolan nästa vecka, men jag är inte riktigt lika övertygad. Väldigt många människor blir förkylda så här dags, precis i skarven mellan kallt och varmt. Tid nog hinner dom g med shorts... och handen på hjärtat, shortsen ligger, tilsammans med resten av sommarkläderna, nerpackade i en stor väska som måste plockas ner och gås igenom. Efter tvätt och koll av sömmar, ev hål och påhälsning av insekter (jag hoppas vi klarat oss i år med!) kan dom få gå ut i shorts. Jag lär ha lite att pyssla med nästa vecka medan jag tvättar och kollar kläder.

Nu känner jag mina krafter återvända! Min favoritårstid har börjat och jag har mycket minde behov av sömn. Det passar bra för jag har 2 romaner som jag borde läsa ut ikväll, för i morgon ska dom tillbaka till biblioteket.

Inga kommentarer: