onsdag, juli 25, 2007

Ordlös Onsdag - Mr. Linky

Blogger strulade nyss så jag skrev om Mr.Linky i kommentarerna men nu när allt verkar funka igen flyttar jag in förklaringen hit istället.

Om ni tittar på inlägget här under, detmed min Ordlösa Onsdag den här veckan, så hittar ni en ruta med Mr. Linky. Det är ett litet program som bygger länklistor, vilket är helt perfekt till Ordlös Onsdag. Mr.Linky är troligtvis en ny bekantskap för de flesta av er. Det är inte alls komplicerat.

När ni lagt upp ert foto kommer ni hit som vanligt. Med er har ni permalänken till ert inlägg, dvs direktadressen till ert inlägg med fotot, INTE adressen till förstasidan på er blog. Om ni har Blogger så får ni fram permalänken genom att klicka på rubriken i ert inlägg, i mitt fall "Ordlös Onsdag - Tivoli". I adressfältet i webläsaren dyker då permalänken upp. Kopiera den (CTRL + C) och kom hit.

Nu är det dags för Mr. Linky. Fyll i ditt namn/bloggens namn och i fältet Your URL ska du alltså klistra in permalänken (CTRL + V). På så sätt skapas en deltagarlista automatiskt och jag slipper uppdatera halva kvällen och kan istället ägna mej åt att besöka alla era bloggar i lugn och ro och mingla och se på fina/roliga/läskiga foton. *s* Ordlös Onsdg håller på att bli stort och vi har ändå bara hållit på i några få veckor. Så för att underlätta administrationen av denna utmaning har jag skaffat en Mr.Linky.

Är detta klart som korvspad? Eller har ni några frågor? Fråga på bara i så fall! Kom ihåg, det finns inga dumma frågor....

3 kommentarer:

Victoria sa...

Oooh, vad cool! Det var ju jättesmidigt och det sparar ju otroligt mycket tid! Det var en bra idé. Kram/Vic

Annela sa...

Ett sånt fiffigt program!!

Anonym sa...

Vad smart! Hoppas det fungerar smidigt på onsdag. :)