söndag, juli 22, 2007

Påminnelse - Ordlös Onsdag

Nu har vi kört Ordlös Onsdag några veckor och vi har blivit ett litet gäng "ordlösa". *s* Men vi kan bli fler! Reglerna hittar du här.

Man behöver alltså inte anmäla sej innan, det finns inget krav på att man måste vara med varje vecka. Man är med när man känner för det helt enkelt.

Det finns heller inget bestämt tema utan var och en väljer den bild man känner mest för just då. Enda kravet är att bilden ska säga någonting, i enighet med "En bild säger mer än 1000 ord". Om man tycker att man behöver förklara nått kring bilden (t.ex. vad det föreställer eller var det är taget)så gör man det i kommentarerna till sitt foto. Jo, det ska vara "barnvänligt" och inte bryta mot några lagar. Bilder tagna från internet duger inte, utan det måste vara ett foto man själv tagit eller som man fått tillstånd av fotografen att använda.

När man lagt upp sitt ordlösa foto i sin blog kommer man hit och skriver in permalänken (direktlänken) till inlägget i kommentarerna till min bild. Under onsdagen besöker jag alla deltagarna och lägger in länkarna i mitt inlägg så det ska vara enkelt att besöka övriga deltagare. Sedan kan man surfa runt och besöka varandra och kommentera.

Detta är ett jättekul sätt att upptäcka nya bloggar, se delar av världen man inte visste fanns och få besökare till sin blog.

Var med du också!!! På onsdag drar vi igång igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt initiativ med Ordl�s onsdag! Jag puffar lite f�r det p� Bloggv�rldsbloggen idag, och ska f�rs�ka vara med i morgon.

Anna Malaga sa...

Hej vännen, här är mitt bidrag:
http://nyttundersolen.blogspot.com/2007/07/ordls-onsdag-mors-lille-olle.html

Nejma sa...

Lotta - åh, vad kul att du gillar Ordlös Onsdag! Tack för länken! Det ÄR verkligen kul att surfa runt och kolla på foton, men lär sej massvis med nya, nyttiga och mindre nyttiga fakta. *s*

Anna, testar du MrLinky när du loggar in igen? Annars lägger jag in dej!

/Nejma