torsdag, augusti 09, 2007

Massvis med TV-kanaler

Jag har köpt en ny parabolbox och då passade jag också på att abbonera på en del nya kanaler. Jag vet faktiskt inte hur många kanaler vi har exakt, men dom är MÅNGA! En del kanaler är inte så där superintressanta, eftersom jag nog aldrig kommer att titta på varken iransk eller thailändsk TV, så dom har jag helt enkelt plockat bort. Dom tyska, ryska och turkiska kanalerna åkte också bort i samma veva.

Mina favoritkanaler hör till Canal+-paketet. Jag har sett att dom börjar komma stort i Sverige nu också, i samband med att dom analoga kanalerna försvunnit. Jag har ju spanska Canal+, så det är inte säkert att det är exakt samma progam som sänds i de olika länderna men jag är säker på att även ni i Sverige och andra länder kan se superbra program med era Canal+. Filmkanalerna är superbra! Jag har sett många nya och bra filmer de senaste veckorna. Det enda som är lite jobbigt med filmkanalerna är att dom bara visar en enda film/kanal hela månaden ut, så när man väl har sett en film är kanalen lite "överflödig" tills dom byter. Men som ensamboende mamma är det samtidigt ett plus, för det är sällan jag har tid/möjlighet att se en hel film i taget och på dom vanliga kanalerna missar jag ju en massa filmer. Genom att Canal+ sänder samma film om och om igen kan jag ju se en snutt här och en snutt där och till slut har jag ju sett hela filmen, även om det kan ta några dagar. Det tycker jag är bra, en kanal som tänker på oss mammor! *s*

Jag hittade lite reklam om just Canal+ och deras filmkanaler. Kanske någon annan är intresserad av att prova på?

Inga kommentarer: