torsdag, augusti 09, 2007

På söndag....

På söndag kväll, sent sent, kommer min man och mina föräldrar hit! Jag ser verkligen fram emot det, det ska bli så kul att träffa dom igen. Vi har ju inte träffats sedan i julas och det är LÅNG tid!

Barnen vet om att pappa kommer men dom vet inte om att mommo och moffa kommer med. Jag har inte velat berätta utan låta det vara en överraskning. Det ska bli så kul att se deras miner när dom får syn på mommo och moffa. Dom tror att pappa kommer med några jobbarkompisar. Vi har hyrt en lägenhet till mina föräldrar och vi ska dit och titta på den på söndag fm och få nycklarna. Enligt kompisen som förmedlat kontakten är lägenheten jättefin, så jag hoppas han har rätt. Meningen är att barnen ska bo i lägenheten under mina föräldrars vistelse här, eller åtminstone tillbringa dagarna där. Min man och jag kommer att vara upptagna med att totalrenovera köket så då är det bra att barnen slipper vara här mitt i röran. Och dom behöver få lite tid med mina föräldrar också. Mina föräldrar stannar i 2 veckor så jag hoppas att vi får lite tid till turistande och shoppande också.

Mina föräldrar har varit i Tetuán 3 gånger nu. Dom första 2 var på dagsturer från Málaga och ärligt talat, det var inga bra resor. Så jag har full förståelse för att mina föräldrar trodde jag förlorat allt vett när jag berättade att barnen och jag skulle flytta till Marocko. *s* Deras senaste resa hit var i november 2005 och den resan var väl så där. Lite dumt planerad, för dom var här precis i slutet av Ramadan och under Eid, så det fanns inte mycket att se och göra. Vädret var trisst och grått. Gatorna var i princip folktomma fram till 18, då alla rusar hem för att äta. Livet stannar ju liksom till under Ramadan. Dessutom hade vi bara bott här i några månader då och vi höll själva på att lära oss att klara oss i samhället här, så dom fick sej nog en och annan onödig kulturchock.

Den här gången hoppas jag att allt blir bättre. Dels kommer dom mitt i turistsäsongen, med sol, värme och mycket folk. Det är gott om affärer och i princip dygnet-runt-öppna restauranger. Förhoppningsvis vänjer dom sej snabbt vid nattlivet och alla ljuden. Dessutom har det hänt väldigt mycket på byggfronten och det finns en massa intressanta ställen att åka till. Så jag tror att dom kommer att trivas mycket bättre den här gången.

Jag kommer nog inte att blogga så mycket som vanligt under de kommande 2 veckorna. Jag vill umgås med mn familj och fixa med köket. Men foton och rapporter från renoveringen kommer givetvis att komma, liksom Ordlös Onsdag på onsdag. Så ett och annat inlägg kan vi nog se fram emot även under resten av augusti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt att du får besök!

Att du flyttat med barnen till Marocko är verkligen fascinerande och det är spännande att läsa om vardagen.

Anonym sa...

Du får ha det så bra med din familj!!