söndag, augusti 19, 2007

Dag 2 - köket är tomt!

I morse fortsatte jag med att plocka undan/rensa i köket.

Det här är "hyllan" som finns ovanpå badrummet. Jag har skrivit om den tidigare men tar det igen för jag tycker att det är en sån himla smart lösning. Kanske kan det inspirera någon annan som funderar på att bygga om och behöver lite tips på hur man skapar mer förvaringsutrymme hemma.

I äldre marockanska hus har man sänkt ner innertaket i badrummet, och istället byggt en "hylla" av det utrymmet som blivit över. Hyllan kommer man åt från ena långväggen i köket och är lika stort som själva badrummet men bara knappt en meter högt. Det är precis lagom stort för att man ska kunna stoppa undan en massa grejer där. Jag har tyvärr inte utnyttjat vår hylla speciellt mycket, men tänker ändra på det nu efter ombyggnaden.


Och så här såg köket ut klockan 21 -tomt! Bara fönster och dörrar kvar....


Köksskåpen ställde vi på balkongen. Dom passar bra där, eller hur? I skåpen stoppade jag sedan allt sånt som vi knappast kommer att behöva under tiden vi bygger om köket. Men allt fick så klart inte plats där, så vi har grejer i alla rummen. Kylskåpet står i Gs rum nu och torrvarorna i Bs rum, tillsammans med allt det som jag plockat bort ur hallen och matrummet.


Fler foton kommer i morgon! Nu börjar det närma sej läggdags här, för i morgon kl 8 ska muraren vara här och börja riva väggar och golv... Nu är det slut på sovmornar. *suckar* Och jag som hade börjat vänja mej vid det den här veckan.... Men men, ett nytt kök är en bra kompensation för missade sovmornar hoppas jag.

Inga kommentarer: