lördag, augusti 18, 2007

Köksäventyret dag 1

På måndag kommer de första hantverkarna för att sätta igång med ombyggnaden av köket. Tills dess måste köket, hallen och matrummet vara tömda, så det är rätt mycket att göra den här helgen. Dessutom måste resten av lägenheten plockas ihop, för byggdammet letar ju sej in överallt.

Jag vet att jag inte är den enda som gillar Före och efter-bilder, så fr.o.m. idag ska jag lägga upp foton varje dag på hur ombyggnaden fortskrider. Till att börja med kommer några foton på hur köket såg ut i morse, innan jag började tömma det. ALLT måste ju bort, även skåp, krokar och kylskåp. Tur att jag har hjälp här hemma!




Även matrummet ska byggas om. Det som är fönster nu ska bli ingången till köket. Bokhyllorna måste tömmas och flyttas tills dess att ombyggnaden är klar.



I morgon kommer nya foton, så om du är intresserad av att se hur vårt nya kök växer fram, kom tillbaka ofta under de närmsta 3 - 4 veckorna så du inte missar nått.

Inga kommentarer: