måndag, augusti 27, 2007

London

London är och förblir en av mina absoluta favoritstäder. När jag var tonåring drömde jag om att flytta dit och spela i ett punkband och blir kändis. *s* Jag var ju punkare när jag var yngre och det är nått jag är stolt över, för jag tycker att den ursprungliga punkvågen hade många positiva sidor. Just London är starkt förknippad med punkvågen, för det var ju dit banden flyttade när dom började bli kända och det var ju där de bästa punkklubbarna låg. Och alla häftiga affärer! Jag kom hem med väskan full med svarta kläder och håliga nätstrumpor. *s*

Jag har varit i London flera gånger. Dels på endagsturer när jag var på språkresa i Eastbourne och dels på semester med min lillebror. Den var en av de roligaste resorna jag någonsin har gjort. Vi bodde centralt, med massvis med bra restauranger i kvarteret. Maten är en annan sak jag gillar med London. Inte just den engelska maten kanske, den är inte så mycket att hurra för, men i London finns ju så mycket, mycket mer. Fish 'n' chips är en av mina svagheter, indisk mat är en passion och det karibiska köket får det att vattnas i munnen på mej. Ett av mina roligaste matminnen är från en liten indisk restaurang i London. Både brorsan och jag gillar kryddstark mat, så vi bestämde oss för att ha en liten tävling - se vem som kunde äta den starkaste maten. Vi pratade med kyparen och sa att vi ville ha nått som var "hotter than hot". Han blev alldeles förvirrad och frågade oss flera gånger om vi verkligen visste vad vi beställt. *s* Och nog var det "hot" alltid! Tårarna bara rann ner för kinderna, det gick inte att stoppa. Men det var underbart gott. Och ja, jag vann... Jag ÄLSKAR kryddstark mat.

Om jag skulle vinna på lotto eller så så skulle jag ta barnen med mej på en resa till London på direkten. För i London finns ALLT, för alla smaker och plånböcker (fast ju tjockare, desto bättre *s*).

Inga kommentarer: