lördag, augusti 25, 2007

Mina föräldrar har åkt

Mina föräldrar åkte hem i morse. Det känns verkligen tomt och ovant att inte ha dom på taket längre. Det är konstigt hur snabbt man vänjer sej. Efter någon dag var det som om dom alltid bott där uppe och alltid skulle bo där. Det skulle vara helt underbart men jag vet att det aldrig kommer att bli så. Lika lite som jag vill flytta tillbaka till Sverige just nu, lika lite vill dom flytta hit. Men det är tur att det ändå är rätt enkelt att resa emellan så förhoppningsvis kan dom kanske komma och hälsa på lite oftare. Med tiden kommer vi att göra iordning rummet på taket så dom får sin egen lya.

Barnen och jag är lite deppiga idag men jag tycker ändå att dom tagit det rätt bra. Dom är ju så pass stora så dom förstår att mommo och moffa inte kan stanna här hur länge som helst (fast vi gärna skulle vilja) så vi får försöka hålla kontakten på andra sätt tills vi träffas igen. Om allt går vägen så träffas vi i jul igen - om vi får tag på biljetter och killarna får ledigt från skolan. Annars försöker vi komma iväg på killarnas vårlov. Så förhoppningsvis tar det inte så många månader innan vi ses igen.

Inga kommentarer: