onsdag, augusti 22, 2007

Ordlös Onsdag - Lunch




34 kommentarer:

Kent Filppu sa...

Hoppas det var mer än en person som skulle äta, annars luktar det magknip .

Unknown sa...

Ordlöst var det ja! Smaskens

Sara sa...

Mmm. Ser fantastiskt gott ut. Tur att det snart är lunchdags här, bilden väcker aptiten!

Anonym sa...

Vad är det som ligger till vänster i bakkant? Friterade fiskar?

Sjömat är gott.

Anonym sa...

Havets läckerheter. Det verkar vara andra sorter än här i Sverige. Bilden får mig att tänka på utlandssemester. Här får det bli frukost för klockan är bara 06.32 ännu.

Åsa sa...

Vad är väl en kräftskiva? Det känns ju aningen enahanda när man ser en så här bild. Ser underbart ut och väcker matlusten, trots att klockan inte slagit sju än.

Anonym sa...

mmmm... ser gott ut!

christel sa...

Min första men inte sista ordlösa onsdag är upplagd.

K sa...

Fisken längst fram är nog den jag föredrar, har inte vågat mig på bläckfisk än! Hur smakar det?

Lillie plein damour sa...

Mjam mjam det ser mycket gott ut.JFR

Krokofanten sa...

Här sitter jag och äter frukost... Lite mastigt så hâr tidigt... :o)

Åsa sa...

Men oj, tjena vad mycket friterad mat från havet. Har aldrig sett något liknande förut. En riktig festmåltid!

Anna-Karin sa...

Vad väldigt gott det ser ut!

Marsala sa...

Ojj! Mmmmm... Jag är också mycket anspråkslös till lunch. Bara jag får en hel burk oliver...
Men vad ÄR det längst pak t v?

Nässelblom och choklad sa...

Det ser härligt ut! Kan det möjligen vara födelsedagslunchen?

Anonym sa...

Aj, det ser farligt gott ut det där!
Tror jag måste fixa lite frukost, dock i mindre omfattning än din bild ;)

Admin sa...

Lunch?! Lyxigt värre ;-) Aptitretande bild!

Anonym sa...

Det ser inbjudande ut.

Anna-Eva sa...

Det var lunch det! Men var det nån som orkade jobba efteråt :)

Lisa Christensen sa...

Det ser gott ut! Har lagt upp min första bild à la ordlös ondsdag.

Anonym sa...

Fisk är gott och underskattat. Det ser smarrigt ut. Bläckfisk är väl sådär. Jag har fått bitar som känns som om man tuggar på en gummibit.

Michael sa...

Gillade inte fisk, innan jag flyttade till Thailand men nu älskar jag det. Kan tänka mig att ett helt gäng gick hem mätta och belåtna från den här middagen.

Susanne sa...

Ojoj, jag tror jag tar med mig sonen till Marocko för att äta fisk. Eftersom han inte äter kött från annat än fisk numera så ser det här ut som om det här vore vår rätta vardagsmat. Mums!

Anonym sa...

This is beautiful fish! Please post some recipes in English!

Anonym sa...

Ååh va gott! Jag saknar verkligen Marocko och maten där, framför allt fisken. När jag var där i sommras så åt vi faktiskt fisk "f lmarsa" (i hamnen) i M'diq det ligger ganska nära Tetouan.

Anonym sa...

Jag valde också en bild på fisk, blev så sugen nu när du hade det, kolla gärna in min sida.

Tiger sa...

hoppas ni kikar in hos mig trots att jag e sent ute!!! jag gillade din lunch, maffig o härlig :)

pubis sa...

Vad var det för sås till?

pubis sa...

Typiskt! Missade det där med permalänken... raderar du min första så Mr Linkar jag igen.

Anonym sa...

Ja, jag håller med dig, När man har varit på hamnen och ätit så luktar faktiskt kläderna allt annat än gott. Haha. Men just den bilden som jag har är tagen när vi var hos några släktingar faktiskt, det är därför det är så fint serverat. Kom att tänka på den när jag såg din bild :)

Angående länken, jag fixar det direkt. Kul att få vara med i Ordlös Onsdag faktiskt :)

Anonym sa...

Vad virrig jag är,nu förstod jag det där med permalinken, jag skriver in det nästa gång:)

pubis sa...

Inte råtta, men mus. Och den är riktig, eller kanske var. Jag missade upplösningen.

Tack tack!

Leif sa...

Förlåt mej jag missade det där med permalinken, jag skriver in det igen & hoppas allt blir rätt nästa gång:)

Nejma sa...

Legusta - sorry, men denna omgång av Ordlös Onsdag är stängd. Var gärna med i denna vecka istället.

/Nejma