onsdag, augusti 08, 2007

Söka jobb i Edinburgh

Jag har alltid varit fascinerad av Skottland. Jag skulle väldigt gärna vilja resa dit någon gång, för landskapet verkar vara bedårande vackert, skotsk engelska är underbar (fast aningen svår att förstå emellanåt *s*) och historien full av spännande och mystiska händelser. När jag var yngre drömde jag om att åka dit och jobba ett tag. Hade internet funnits på den tiden hade jag kanske kommit iväg, för nu är det ju så mycket enklare att söka jobb utomlands. Det finns ju gott om sajter där man kan hitta alla möjliga sorters jobb, förrutom de mer oficiella kanalerna, som Arbetsförmedlingen och så.

För någon som är på väg till Edinburgh kan den här sajten om jobb och boende i Edinburgh vara en bra startpunkt. Och här finns en lista över lediga jobb i Edinburgh inom olika branscher.

Om du går och funderar på att flytta utomlands en tid men inte riktigt vågar ta steget - tänk på att ibland måste man våga satsa för att komma någon vart. "Friskt vågat är hälften vunnet" sägs det och det tycker jag är ett klokt råd. Det är bättre att satsa och förlora än att aldrig våga försöka. Skulle saker och ting inte funka eller om man får hemlängtan så finns ju Sverige alltid kvar på samma plats. *s* En flytt behöver ju inte vara på livstid.

1 kommentar:

Kent Filppu sa...

Man måste våga släppa taget ibland. Viss finns alltid risken att man ångrar sig, men det kan vara bättre att ångra det man gjort än det man inte gjort.