söndag, september 02, 2007

Tankar om Australien

Det har blivit mycket Australien här nu på sista tiden. Det här håller inte på att bli en Australienblog, oroa er inte. *s* Jag bor fortfarande i Marocko och jag har inga planer på att flytta härifrån. Men allt detta dunkande i väggarna och allt detta evinnerliga skrubbande och dammtorkande håller på att driva mej till vansinne. Då känns det bra att kunna ha tankarna på annat håll en stund. Australien ligger ju dessutom nästan så långt bort man kan komma från byggkaos i Marocko. *s* Medan jag söker information om Australien lyckas jag hålla tankarna borta från min egen vardag en stund.

När jag skriver detta sitter jag i rummet på taket och tittar ner över grannarnas takterasser. Det är mulet idag också, men det verkar som om solen försöker titta fram bakom molnen. Luften är tung, vi har alla ont i huvudet. Det blev till slut inget regnväder igår, trots den mörka himlen. Det verkar inte bli nått oväder idag heller, så molnen är kanske bara på genomfart.

Nu skulle det sitta fint med en liten resa till varmare trakter, långt, långt bort ifrån gubbar som hamrar i väggarna…. Jag är SÅ LESS på detta dunkande och evinnerliga städande! När det här är över ska jag hyra en städerska en dag så hon kan hjälpa mej städa genom HELA lägenheten. Sedan ska kläderna tvättas och vädras och fönster putsas. Jag ser fram emot att slippa känna lukten av fuktig cement och cementdamm i näsborrarna hela tiden. Tänk om jag bara kunde trolla mej bort härifrån några dagar och komma hem igen när bygget är klart, vad skönt det skulle vara!

Inga kommentarer: