söndag, september 02, 2007

Nagellack och noppade ögonbryn

I går fick jag ett ryck och målade mina naglar. Jag har inte målat naglarna på säkert 15 år, så det kändes lite ovant. Nu sitter jag här med glimmande naglar. Jag köpte ett billigt nagellack sist jag var i Ceuta. Det är väl inget vardagslack direkt, det passar bättre på någon discofest eller festival, men det var vad jag kände för den dagen. Och jag är nöjd med mina glittrande naglar. Jag målade alltid mina naglar förut, men slutade med det av någon anledning jag inte kommer ihåg. Nu är det dags att ändra på det!

Min höst kommer att bli rätt stressig och för att klara av allt måste jag först och främst ta hand om mej själv. Det vinner vi alla på. En glad mamma är en bra mamma. Och att ta hand om sej själv mitt i vardagslivet behöver inte ta så mycket tid eller gräva nått större hål i budgeten. För min del kommer det att innebära att jag ser till så jag får tillräckligt med sömn, nyttig mat, regelbunden motion, målade naglar när jag känner för det, noppade ögonbryn, gå till frissan minst varannan månad och möjlighet att pyssla en stund varje vecka. Det är vad som får mej att må bra och fungera i vardagsstöket. Och som höstlöfte (jag har slutat tro på nyårslöften, dom funkar aldrig) lovar jag mej själv att jag ska ta hand om mej själv bättre så jag mår bra och i slutändan kan ta hand om min familj ännu bättre. I sann FLY Lady-anda ska jag satsa på en stunds ”pampering” varje dag, även om det så bara är 5 minuter. Det är jag värd! Fler "pamperingförslag" finns här och här. Hur gör DU för att ta hand om dej själv i vardagslivet?

Inga kommentarer: