måndag, november 19, 2007

Nya möbler

Idag ska jag gå och köpa nya möbler. Jag har tröttnat på att vänta och sitta här med flyttlådor, klädhögar och grejer överallt. Innan jullovet ska den här lägenheten vara klar! Jag bara vägrar att komma tillbaka till samma röra, nu har vi haft det så här länge nog.

Först och främst ska jag köpa en garderob till B. Han har ingen sedan jag var tvungen att kassera hans gamla i våras pga att den var full med mögel. *urk* Faktumär att vi just nu inte har en enda garderob i lägenheten. Den i sovrummet föll ihop för ett tag sedan pga att den blivit samlingsplats för allt som inte fick plats nån annanstans. Snickargubben lovade fixa den i måndags men inte dök han upp inte, och inte har han kommit i dag heller. *morr* Han lär ju inte dyka upp frivilligt... Och jag var ju tvungen att tömma sovrummet så han skulle ha plats att jobba och fixa garderoben. Hur kul är det att ha alla möbler ihopknuffade i ett hörn och utan möjlighet att komma åt sina grejer. Så just nu kan man väl säga att vi inte har nått sovrum, bara en säng. G har en stor garderob men där kan vi inte hänga några kläder för klädstången föll ner i våras pga att skruvarna rostat och sedan dess har hans och B:s kläder hängt i sovrumsgarderoben, den som nu brutit ihop. Summan av kardemumman: 3 personer utan garderob ger mycket, mycket stora klädhögar på golv, stolar och soffa... Känns inte speciellt kul att tvätta kläder och behöva lägga dom på golvet sedan. Så idag ska jag köpa en garderob till B, så att åtminstone hans och G:s kläder kommer bort från golven. Senare i veckan ska jag gå och skälla ut snickaren för nu är jag ORDENTLIGT förbannad på honom.

Barnen ska få skrivbord också. Det behöver dom, för nu kan dom inte göra sina läxor på sina rum längre. Deras gamla minibord åker upp på rummet på taket. Det rummet är fortfarande belamrat med svågerns grejer. Nu har det gått 10 dagar och dom har inte dykt upp eller hört av sej. Då är man inte speciellt intresserad av att hämta sina grejer... Kommer dom inte snart så säljer jag deras grejer eller ger bort dom för jag tänker inte vänta hur länge som helst. Det tar max 1 timme att tömma rummet, så på 2 timmar tar dom sej hit, tömmer rummet och åker hem igen. Kan man inte ta sej den tiden så är man inte speciellt intresserad. Kanske tror dom att dom får behålla rummet om dom inte tömmer det? Tja, det kan dom ju drömma om....

Nu är jag på väg till bibblan för att plugga. Medeltidslitteratur, mitt favoritämne. Det blir dagens ljuspunkt så här långt.

2 kommentarer:

Tolken sa...

Påminnelse bara. Nu kör vi månadens inlägg november om svenskhet.

KARLAVAGNEN sa...

Olé! ända från ett regnigt Madrid!